یورو ۲۰۲۰: شکست خانگی اسکاتلند با گل اعجاب‌آور ستاره چک

اسکاتلند روز جمعه باید به دیدار انگلستان برود که بازی اول خود را برده است

شلیک تماشایی اشکیک، دروازه بان اسکاتلند را برای بار دوم تسلیم کرد - ANDY BUCHANAN / POOL / AFP

اولین حضور تیم ملی فوتبال مردان اسکاتلند در یک تورنمنت مهم پس از ۲۳ سال، روز دوشنبه با نومیدی همراه بود.

تیم اسکاتلند در بازی نخست خود در گلاسگو میزبان جمهوری چک بود.

۹ هزار تماشاگر مشتاق و پرهیاهوی اسکاتلندی فضایی مملو از جشن و سرور در ورزشگاه همپدن ایجاد کرده بودند و امیدهای بزرگی برای تیمشان داشتند.

اسکاتلندی‌های زیر بیست سال، اولین بار بود که تیمشان را در چنین عرصه‌ای می‌دیدند. هیجان و اضطراب عجین بود.

شروعی توفانی از سوی بازیکنان اسکاتلند امیدها را زنده کرد. اما جمهوری چک اندک‌اندک اسکاتلند را به عقب راند و همان اوایل بازی، دیوید مارشال، سنگربان اسکاتلند، مجبور به شیرجه شد تا دروازه‌اش را نشان بدهد.

شاگردان کلارک دوباره موجی از حمله به راه انداختند، اما به جایی نرسیدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که به نظر می‌رسید بازی در نیمه اول آچمز شده باشد، جمهوری چک زهر خودش را ریخت. ولادیمیر کوفال توپ را از گوشه سانتر کرد و پاتریک اشکیک که میان لیام کوپر و گرانت هنلی ساندویچ شده بود، با ضربه سر دروازه آدامز را فرو ریخت.

در نیمه دوم تیم اسکاتلند دو بار تا آستانه فتح دروازه توماس کالاس پیش رفت، اما یک بار تیر دروازه و یک بار هم انگشتان کالاس، اسکاتلندی‌ها را ناکام گذاشت.

اما سه دقیقه بعد، شوک بزرگ وارد شد. در حالی که اسکاتلند جلو کشیده بود، توپ در وسط زمین به اشکیک رسید و بازیکن بایر لورکوزن بدون لحظه‌ای درنگ توپ را با شوتی قوس‌دار و بلند، در دروازه خالی مارشال جا داد.

میزبان دست از تلاش نکشید و بارها کوشید حمله‌هایی را سامان دهد، اما هر چه زد به در بسته خورد تا اسکاتلندی‌های مغموم به رختکن بروند و برای بازی روز جمعه در برابر خانه رقیب دیرین خود، انگلستان، آماده شوند.

بیشتر از فوتبال