انتخاب نمادین لباس ملکه برای دیدار با جو بایدن

ملکه الیزابت، یک سنجاق‌سینه ویژه به لباسش زده بود

ملکه روز یکشنبه با جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و جیل بایدن، بانوی اول رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در قلعه ویندزور دیدار کرد.

ملکه به این مناسبت یک لباس صورتی براق  با طرح گل‌های برگ‌دار و کلاه صورتی پوشیده بود و دستکش‌های سفید به دست داشت.

درحالی‌که ملکه در مقابل رئیس‌جمهور نهایت دقت را در انتخاب پوشش به خرج داده بود، بایدن با پوشیدن عینک معروف آواتارش، به‌جای آنکه «باحال» به نظر بیاید، قوانین پوشش در حضور ملکه را زیر پا گذاشت.

به گفته یکی از کارکنان سابق کاخ، به ایندیپندنت گفت پوشیدن عینک آفتابی اگرچه حق آقای بایدن بود اما به دلیل اینکه جلوی «تماس چشمی با ملکه» را گرفت، انتخاب نامناسبی بود.

پیشکار سابق شاهزاده چارلز و کامیلا گفت: «درست است که نور خورشید در چشمانش (بایدن) بود اما ملکه عینک آفتابی نداشته است. جیل، بانوی اول، عینک آفتابی نداشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملکه ۹۵ ساله یک سنجاق‌سینه ویژه به لباس خود اضافه کرد و با گردنبند مروارید سه رشته‌ای موردعلاقه‌اش و گوشواره‌های مروارید ظاهرش را تکمیل کرد.

او این سنجاق‌سینه موردعلاقه‌اش ژاردین استار را در گذشته در چندین مورد استفاده کرده بود، از جمله سخنرانی‌های کریسمس و جشن الماس‌.

ملکه سنجاق‌سینه‌های الماس متعددی دارد اما (Jardine Star) محبوب‌ترین آن‌هاست که در مراسم‌های خاصی می‌پوشد. این سنجاق ستاره الماس هشت پری است که بانو ژاردین در سال ۱۹۸۱ به ملکه اعطا کرده است.

این سنجاق برای ملاقات او با بایدن اهمیت زیادی دارد، انتخاب او برای پوشیدن سنجاق ستاره‌ای گران‌بها می‌تواند اشاره‌ای به پرچم آمریکا باشد.

دیگر رفتار خارج از قاعده آقای بایدن این بود که برخلاف سنت رایج که کسی از مکالمات خود با ملکه سخن نمی‌گوید، درباره آن صحبت‌ها با رسانه‌ها حرف زد.

آقای بایدن با اضافه کردن یک اظهار نظر احساسی گفت ملکه که ۱۷ سال از او بزرگ‌تر است، او را یاد مادرش می‌اندازد.

بایدن که برای اجلاس جی ۷ در بریتانیا به سر می‌برد، سیزدهمین رهبر آمریکایی بود که با ملکه ملاقات کرد، به‌استثنای جانسون با همه روسای جمهور سابق ایالات‌متحده در دوران حکومت خود دیدار کرده است.

بیشتر از زندگی