حیدر مصلحی: ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی برای «حفظ نظام» خوب نبود

برای اولین بار مقام ارشد امنیتی به صراحت از نقش وزارت اطلاعات، برای جلوگیری از انتخاب توسط مردم و مهندسی انتخابات صحبت می‌کند

حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات ایران، در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ در وزارت اطلاعات به این جمع‌بندی رسیده بودند که هاشمی رفسنجانی در صورت شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، رای خواهد آورد.

وزیر پیشین اطلاعات گفت از آنجا که برآوردشان این بوده است که ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی برای «حفظ نظام» خوب نیست، در نامه‌ای به شورای نگهبان نوشته بود که هزینه تایید صلاحیت آقای هاشمی از رد صلاحیت او بیشتر است. او اظهار داشت شخصا به شورای نگهبان رفته و فقها و حقوق‌دان‌های این شورا را قانع کرده است که برای جلوگیری از ریاست‌جمهوری رفسنجانی او را رد صلاحیت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین بار است که یک مقام ارشد امنیتی به صراحت از نقش وزارت اطلاعات در رد صلاحیت نامزدهایی که مردم به آن‌ها گرایش دارند، برای جلوگیری از انتخابشان توسط مردم و مهندسی انتخابات صحبت می‌کند.

حیدر مصلحی در اظهار نظر دیگری نیز گفته بود که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، وزارت اطلاعات دولت نیست بلکه وزارت اطلاعات نظام است. او در آن گفت‌وگو از آقای محمود احمدی‌نژاد نیز انتقاد کرده بود که به عنوان رئیس‌جمهور وقت، از مصلحی به عنوان وزیر اطلاعات توقع داشت همه مسائل امنیتی کشور را به او گزارش دهد.