قهرمانی کریچیکووا در قسمت زنان مسابقات رولان گاروس 

پس از گذشت حدود ۴۰ سال، این نخستین قهرمانی تنیس‌بازان چک در بخش انفرادی زنان در این رقابت‌ها بود

جام قهرمانی مسابقات رولان گاروس در دستان کریچیکووا - Christophe ARCHAMBAULT / AFP

رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه در بخش زنان، در دو بخش انفرادی و دو نفره به پایان رسید و در دیدار نهایی بخش انفرادی، کریچیکووا از جمهوری چک موفق شد در یک بازی زیبا که سه ست به طول انجامید، پاولیوچنکوا از روسیه را شکست دهد و برای نخستین بار برنده این مسابقات و یک رقابت گرند اسلم شود.

کریچیکووا که پیش از این مسابقه در رتبه ۳۳ جهانی برترین تنیس‌بازان زن جهان قرار داشت، در دیدار نیمه‌نهایی، ماریا ساکاری یونانی را در یک مسابقه حساس شکست داده و به مسابقه فینال رسیده بود. در دیدار پایانی، کریچیکووا در مقابل حریف روس خود کار چندان ساده‌ای پیش رو نداشت و هردو تنیسور برای نخستین بار بود که به دیدار پایانی صعود می‌کردند و برای قهرمانی در این رقابت‌ها انگیزه بالایی داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پاولیوچکنوا نیز برای رسیدن به مرحله پایانی از سد حریفانی همچون آزارنکا گذشته و در دیدار نیمه پایانی نیز اشوایانتک، مدافع عنوان قهرمانی را شکست داده بود.

کریچیکووا در مسابقه پایانی ست‌های اول و سوم را با نتایج ۶-۱ و ۶-۴ پیروز شد و ست دوم را ۶-۲ به حریف واگذار کرد. او پیش از این و در سال‌های دور، در قسمت دو نفره  دختران در سال ۲۰۱۳ و  دو نفره زنان در سال ۲۰۱۸ به مقام قهرمانی رسیده بود. قهرمانی امسال برای این تنیسور چک بسیار باارزش بود و او این قهرمانی را به یانا نووتنا، مربی سابق اهل چک و الگوی خود در این رشته که سال ۲۰۱۷ به دلیل بیماری سرطان جان خود را از دست داد، تقدیم کرد.

پس از گذشت حدود ۴۰ سال، این نخستین قهرمانی تنیس‌بازان چک در بخش انفرادی زنان در این رقابت‌ها بود. آخرین بار در سال ۱۹۸۴ ناوراتیلووا اهل چک موفق شده بود این جایزه را به دست آورد. او که یکی از اسطوره‌های تنیس جهان در قسمت زنان است و جوایز گرند اسلم زیادی را تصاحب کرده، برای اهدای جوایز در ورزشگاه فیلیپ شاتریه حضور پیدا یافت و این جام باارزش را به کریچیکووا تقدیم کرد.

این پیروزی پایان قهرمانی کریچیکوا در مسابقات رولان گاروس نبود؛ چرا که او در مسابقت دو نفره با همراهی سینیاکووا دیگر تنیسور اهل چک هم با برتری در دو ست و با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ مقابل تیم دونفره متک سندز و اشویانتک به برتری رسید و در مسابقات دو نفره زنان نیز قهرمان شد. به این ترتیب پدیده جدیدی به مسابقات تنیس زنان معرفی شد و او می‌تواند در مسابقات تنیس آزاد ویمبلدون که حدود دو هفته دیگر در کشور انگلستان و شهر لندن آغاز می‌شود، به درخشش خود ادامه دهد. آخرین بار و در سال‌های دور، مری پیرس فرانسوی موفق شده بود در یک تورنمنت در دو بازی نهایی حضور داشته باشد.

کریچیکووا ۲۵ ساله با این قهرمانی در بخش انفرادی، در رده‌بندی جدید تنیس‌بازان زن جهان که به زودی منتشر خواهد شد، با صعود ۱۸ پله‌ای در رده پانزدهم جدول جای خواهد گرفت.

بیشتر از تنيس