وزارت دفاع آمریکا از ارائه یک بسته کمک نظامی جدید به اوکراین خبر داد

پنتاگون روز جمعه ارزش این کمک را ۱۵۰ میلیون دلار اعلام کرد

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید کمک‌های امنیتی ایالات متحده به اوکراین، برای تقویت توانایی‌های نظامی در قدرت انهدام، فرماندهی، مدیریت، و هوشیاری ارتش آن کشور ارائه می‌شود- Alex Wong/Getty Images/AFP

به دنبال افزایش تنش میان مسکو و کی‌یف و چند روز پیش از دیدار سران آمریکا و روسیه در ژنو، وزارت دفاع آمریکا از ارائه یک بسته جدید کمک نظامی به اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پنتاگون روز جمعه ارزش این کمک را ۱۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت که شامل رادارهای پدافندی، تجهیزات جنگ الکترونیک، و فناوری ضدپهپاد است.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید کمک‌های امنیتی ایالات متحده به اوکراین، برای تقویت توانایی‌های نظامی در قدرت انهدام، فرماندهی، مدیریت، و هوشیاری ارتش آن کشور ارائه می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بسته کمکی، علاوه بر ۱۲۵ میلیون دلاری است که وزارت دفاع آمریکا پیش‌تر در ماه مارس اعلام کرد در اختیار اوکراین خواهد گذاشت و شامل کشتی‌های گشت‌زنی مسلح بود.

حمایت روسیه از جدایی‌طلبان شرق اوکراین و الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک خود در سال ۲۰۱۴، یکی از موارد عمده‌ای مورد اختلاف واشنگتن و مسکو در چند سال اخیر بوده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، که برای شرکت در دو اجلاس گروه هفت و ناتو به اروپا سفر کرده است، قرار است چهارشنبه ۱۶ژوئن (۲۶ خرداد) با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، دیدار کند.