تیم ملی فوتبال ایتالیا رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ را با پیروزی آغاز کرد

تیم ملی فوتبال ایتالیا در بازی افتتاحیه مسابقات یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه المپیکوی شهر رم به مصاف تیم فوتبال ترکیه رفت

رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ شب گذشته با مراسمی ویژه و رسمی در ایتالیا و شهر رم آغاز شد. در این مراسم که با مسابقه افتتاحیه نیز همراه بود، آندره‌آ بوچلی، خواننده مشهور و نابینای ایتالیایی، نیز هنرنمایی کرد و اجرای او با استقبال تماشاگران حاضر در استادیوم محل برگزاری مسابقه روبه‌رو شد. 

تیم ملی فوتبال ایتالیا در بازی افتتاحیه مسابقات یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه المپیکوی شهر رم به مصاف تیم فوتبال ترکیه رفت و موفق شد در یک بازی زیبا و دیدنی، سه بر صفر به پیروزی برسد و گام نخست را محکم و پرقدرت بردارد. تیم ایتالیا که در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با  مربی سابق آن، ونتورا، نتوانسته بود به دور نهایی مسابقات جام جهانی صعود کند، در سه سال اخیر با مربی‌گری مانچینی متحول شده است و اکنون می‌توان گفت که به یکی از بهترین تیم‌های اروپایی تبدیل شده است. مانچینی در این سه سال کوشید تا با افزودن نیروهای جوان به ترکیب آتزوری، نیروهایی تربیت کند که سال‌ها در ترکیب تیم ملی ایتالیا باشند. بازیکنان آتزوری مسابقه را بسیار خوب در مقابل ترکیه آغاز کردند و در همان نیمه نخست می‌توانستند صاحب یک ضربه پنالتی شوند که پس از بازبینی دوباره از سوی داور ویدیویی، آن موقعیت از آن‌ها گرفته شد و نیمه نخست بدون گل پایان یافت. 

در نیمه دوم نیز ایتالیا توپ را بیشتر در اختیار داشت. در مرحله‌ای، پس از نفوذ دومینیک براردی از جناح راست و فرستادن توپ به محوطه جریمه و برخوردش به دمیرال، مدافع ترکیه، توپ وارد دروازه شد و اولین گل رقابت‌ها و یک گل به خودی برای ایتالیا به ثبت رسید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دقیقه ۶۶ ایموبیله توانست گل دوم ایتالیا را به ثمر برساند و حاشیه امنیت مناسبی ایجاد کند. این پنجمین گل او در چهار مسابقه اخیر برای تیم ملی ایتالیا و اولین گل رسمی‌اش در یک رقابت بزرگ است. تیم ترکیه در این مسابقه نتوانست موقعیت چندان خطرناکی روی دروازه ایتالیا ایجاد کند و چالهان اوغلو، هافبک مشهور تیم ملی ترکیه و باشگاه میلان ایتالیا نیز در این مسابقه کار خاصی را از پیش نبرد.

ایتالیا بازهم به گل رسید و اینسینیه که در این مسابقه یکی از بهترین بازیکنان ایتالیا بود، موفق شد در دقیقه ۷۹ گل سوم را به ثمر برساند و بدان ترتیب، ایتالیا توانست گام اول را با پیروزی پشت سر بگذارد. این نخستین دیدار ایتالیا در تاریخ مسابقات یورو است که توانسته است در یک مسابقه، بیش از سه گل وارد دروازه حریف کند. 

ایموبیله پس از آن پیروزی و زدن یک گل و دادن یک پاس‌گل، گفت: «حس بسیار خوبی دارم. دیدن این همه تماشاگر داخل استادیوم و پیروزی مقابل آن‌ها واقعا وصف‌ناپذیر است،  مخصوصا که  این پیروزی در ورزشگاه خانگی لاتزیو، جایی که در آنجا بازی می‌کنم،  به‌دست آمده باشد. ترکیه تیم بسیار قدرتمندی است، اما ما بسیار صبور بودیم و پس از آن که خسته شدند، توانستیم بر آنها غلبه کنیم.»

مانچینی نیز معتقد است که هنوز تا فینال که قرار است در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شود، راه زیادی باقی مانده است. او به خبرنگاران گفت: «شب فوق‌العاده‌ای بود و امیدوارم در بازی‌های آینده هم به همین شکل کار کنیم. بازی خوبی به نمایش گذاشتیم، اما در نیمه نخست نتوانستیم به گل برسیم. همیشه بازی اول بسیار سخت است و ترکیه هم تیم بسیار خوبی است. از این پیروزی خوشحالیم وتیم ما بسیار خوب کار کرد.»

بیشتر از فوتبال