نامزدی نرجس سلیمانی در انتخابات شوراها، اختلافات داخلی خانواده سلیمانی را آشکار کرد

«بابا جانم ما شرمنده شماییم»

تعدادی از اعضای خانواده قاسم سلیمانی -soleimani.ir

اختلافات در خانواده قاسم سلیمانی بر سر نامزدی دختر بزرگ او در انتخابات شوراها، به فضای عمومی کشیده شد.

بعدازآنکه نام نرجس سلیمانی، دختر بزرگ قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس ایران، به‌عنوان یکی از نامزدهای پیشنهادی اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر تهران منتشر شد، برخی از اعضای خانواده او و نزدیکان پدرش تلویحا از این اقدام ابراز نارضایتی کرده بودند. برخی رسانه‌ها نیز این اقدام را از چشم قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیده و از آن به‌عنوان «قمار با آبروی حاج قاسم» یادکردند.

اکنون اعضای خانواده سلیمانی نیز، با اظهارنظر آشکار در شبکه‌های اجتماعی، به‌طور تلویحی از این اقدام نرجس سلیمانی برائت جسته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌آید پس‌ازآنکه تلاش‌های اعضای نزدیک خانواده در منصرف کردن نرجس قاسمی به نتیجه نرسید، عموی او، سهراب سلیمانی و خواهرش، فاطمه، تصمیم گرفتند در شبکه‌های اجتماعی نارضایتی خود را آشکار کنند.

سهراب سلیمانی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «برادر شهید و غریب از روح بلند و مطهرت عذر می‌خواهم؛ تلاش کردم اما موفق نشدم.»

او همچنین در نوشته دیگری اضافه کرد: «عزیز برادر، این کار را با روح مطهرت کسانی کردند که خود را برادر شما می‌پنداشتند ولی غافل از اینکه که شما با خدا معامله کردی و عزیز مردمت شدی. ان‌شاءالله خداوند حافظ آبرویت خواهد بود.»

مشخص نیست آیا تمام اعضای خانواده از جمله زینب که به‌نوعی پس از مرگ پدرش، سخنگوی غیررسمی خانواده بوده است، از این اقدام حمایت می‌کند یا خیر و اینکه آیا نظر فاطمه، نظر او هم هست یا خیر. فاطمه سلیمانی در حساب کاربری خود در اینستاگرام با لحن تندتر و احساسی نسبت به عمویش نوشت:

«بابا جانم ما شرمنده شماییم، شما همیشه به ما یاد دادید که هیچ‌وقت دنبال صندلی نباشیم ...تمام عمرم سعی کردم حتی از اسمم هم استفاده نکنم؛ ...هرکس در این راه وارد شود، نه فقط شرمنده شما بلکه به گفته خودتان شرمنده و مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه خواهد شد.»

انتخابات شوراهای شهر و روستا در ایران، یک هفته دیگر، هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.