گل «دوک ادینبورو» به ملکه بریتانیا هدیه شد

خانواده سلطنتی آیینی دیرینه دارد که نام اعضای خاندان سلطنتی را بر گل‌ها می‌گذارد

گل رز «دوک ادینبورو» به‌مناسبت تولد صد سالگی شاهزاده فیلیپ، نام‌گذاری شد‌ـ Steve Parsons/ AFP

خانواده سلطنتی آیینی دیرینه دارد که نام اعضای خاندان سلطنتی را بر گل‌ها می‌گذارد. همه آن‌ها از ملکه ویکتوریا (که گل کویین ویکتوریا لوبلیا همنام او است) گرفته تا شاهدخت دایانا و حتی شاهدخت شارلوت (دختر کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام) هر یک گلی به نام خود دارند.

دوک ادینبورو تازه‌ترین عضو خاندان سلطنتی است که با گل رزی که به افتخار او نامیده شد، به این سنت می‌پیوندد. در پی درگذشت دوک در ۹ آوریل (۲۰ فروردین)، انجمن سلطنتی باغبانی بریتانیا (RHS) گل رزی را به نام او و به‌مناسبت یکصدمین سالروز تولدش به ملکه اهدا کرده است. 

کیت وید، رئیس انجمن، به ملکه گفت: «این گل رز به‌مناسبت یکصدمین سالروز تولد او، دوک ادینبورو، نامیده شده و یادآور تمام کارهای برجسته‌ای است که او در طول زندگی‌اش انجام داده است.» او افزود: «این گلی بسیار زیبا و پرگلبرگ‌ است.» 

رز دوک ادینبورو در گلخانه هارکنِس رزِز که از سال ۱۸۷۹، بیش از ۲۰۰ گونه گل رز بریتانیایی ابداع کرده، پرورش یافته است. 

این نام‌گذاری افزون بر احساس و معنابخشی بیشتر به این گل، جنبه خیریه هم دارد. از فروش هر بوته گل رز، مبلغ ۲.۵ پوند به «صندوق جوایز میراث زنده دوک ادینبورو» اهدا می‌شود که امکان مشارکت بیشتر جوانان در امور خیریه را فراهم می‌کند.

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید.

اگر دلتان می‌خواهد از تمام گل‌هایی که در باغ ملکه بریتانیا در کاخ وینزور می‌بینید داشته باشید، بخت با شما یار است چون اکنون می‌توانید پیش‌سفارش بدهید. ما هم مشخصات سایر گل‌هایی را که به نام اعضای خاندان سلطنتی خوانده شده و برای فروش گذاشته شده‌اند جمع‌بندی کرده‌ایم. می‌توانید به فهرست ما اطمینان کنید. ممکن است از برخی فروشندگان درصدی هم دریافت کنیم اما هرگز اجازه نمی‌دهیم این امر بر کیفیت انتخابمان که بر آزمایش‌ها و بررسی‌های واقعی و نظارت‌های کارشناسی استوار است، اثر بگذارد. این عواید برای هزینه‌های گزارشگری ما در تمام زمینه‌ها در ایندیپندنت هزینه خواهد شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این رز جدید که برای جشن یکصدمین سال تولد شاهزاده فیلیپ پرورش یافته، اکنون در باغ کاخ وینزور، محل اقامت ملکه، کاشته شده است اما شما هم می‌توانید آن را در باغچه خود داشته باشید. این رز ارتفاعی متوسط دارد و پُرگلبرگ است و در دسته‌های متراکم روی ساقه‌های بلند می‌روید. رنگ آن صورتی تیره با خطوط سفید است. اگر مایلید آن را به دوست یا عزیزی هدیه دهید، می‌توانید درخواست کنید آن را برایتان کادوپیچ کنند. این گل را می‌توانید به بهای ۲۰.۹۹ پوند از تارنمای  Roses.co.uk خریداری کنید.

از آن گذشته، ارزش عاطفی این رز بیشتر هم می‌شود وقتی می‌دانید که شرکت هارکنِس رزِز از فروش هر بوته رز ۲.۵ پوند به صندوق میراث زنده دوک ادینبورو اهدا می‌کند. 

ملکه نیز گل رزی به نام خود دارد. گفته می‌شود این گل که در دهه ۱۹۵۰ برای قدردانی از جوان‌ترین ملکه بریتانیا، الیزابت نام‌گذاری شد، بسیاری از خصوصیات شخص او را در خود دارد: شاهوار، مجلل و باشکوه. بی‌تردید رنگ صورتی زیبایی برای باغتان به ارمغان خواهد آورد.

چند نوع گل نیز به نام شاهدخت دایانا خوانده شده است؛ از جمله یک گل کوکب به مبلغ ۴.۹۹ پوند در تارنمای Rhsplants.co.uk و یک کلماتیس به مبلغ ۲۷.۹۹ پوند در همین تارنما در دسترس است. اما اگر به دنبال بوته رز هستید، این برایتان عالی است: رزی زیبا و بسیار سفید با ته‌رنگ زرد در میان. 

یک گل پنج‌پر با برگ‌های قرمز تیره و درخشان که در تابستان رشد می‌کند، در قرن هجدهم به یاد ملکه ویکتوریا نامگذاری شد و گیاهی مقاوم، سنتی و معمول برای باغ است که در محلی آفتاب‌گیر، از ماه اوت تا اکتبر گل می‌دهد.   

بوته‌ای ظریف که با خوشه گل‌های بزرگ در ماه‌های ژوییه و اوت گل می‌دهد، به یاد ملکه مادر نام‌گذاری شده است. این بوته را باید در نقطه آفتابی باغ کاشت اما در زمستان هم اگر از آن محافظت شود، تا حدی تحمل سرمای زیر صفر را هم دارد. اگر می‌خواهید حاشیه‌ای زیبا برای باغتان خلق کنید، داشتن این بوته ضروری است.

می‌توانید هم‌اکنون این بوته‌ها را خریداری کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی