بزرگ‌ترین فروشگاه جادوگر محبوب همه در نیویورک افتتاح شد

فروشگاه سه‌طبقه هری پاتر در منهتن بزرگ‌ترین نمونه خود در جهان است

تب‌وتاب هری پاتر ۲۴ سال بعد از انتشار اولین کتاب، نه‌تنها کم نشده، بلکه هواداران این پسر جادوگر یتیم حاضرند برای هر چیزی که ربطی به او داشته باشد ساعت‌ها در صف منتظر بمانند.

هری پاتر، قهرمان داستان‌های خانم جی کی رولینگ، اگر یک انسان واقعی بود الان ۴۱ سال داشت. آنچه ما تاکنون از زندگی او خوانده‌ایم و یا در اقتباس‌های سینمایی آن دیده‌ایم، ماجراهای دوران مدرسه عجیبش، هاگوارتز و دوستان وفادارش بوده است. در دنیای داستان ما هنوز چیز زیادی از دنیای جوانی و بزرگ‌سالی پاتر و رفقایش نمی‌دانیم.

فعلاً از داستان و فیلم جدید خبری نیست، اما مژده بزرگی که هواداران جادوگر جوان را هیجان‌زده کرد، افتتاح بزرگ‌ترین فروشگاه محصولات مربوط به این داستان جن و پری، در نیویورک بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پنجشنبه گذشته، ۱۲ خرداد فروشگاهی سه‌طبقه در منهتن افتتاح شد که با ۲ هزار مترمربع زیربنا بزرگ‌ترین نمونه خود در جهان است و داخل آن هم مانند فضای داستان‌های جادوگری ساخته‌شده است و هر چیزی که ربطی به این دنیای خیالی داشته باشد را می‌توان در آن یافت.

نسلی که با داستان‌های او قد کشیدند، می‌دانند که هری پاتر پسر یک مادر و پدر جادوگر است. البته خودش تا مدت‌ها از آن خبر نداشت. هری با خاله و شوهرخاله‌اش بزرگ می‌شود تا این‌که در سن یازده‌سالگی، نامه پذیرش از مدرسه جادوگری هاگوارتز به دستش می‌رسد. او بعدا می‌فهمد که در کودکی از چنگ لرد ولدمورت جان سالم به دربرده اما این پایان کار او با این جادوگر خبیث نیست.

این ماجراها، یک موفقیت عظیم تجاری را نیز در پی داشت، سری کتاب‌های هری پاتر و فیلم‌هایی که از روی آن‌ها ساخته شد، بدون در نظر گرفتن محصولات دیگر چون تئاتر، بازی‌های کامپیوتری و یادگاری‌ها، سر به میلیارد دلار می‌کشد. تنها فروش فیلم‌های هری پاتر تا سال ۲۰۱۸، نزدیک به هشت میلیارد دلار درآمد داشت.

افتتاح فروشگاه نیویورک هری پاتر به علت همه‌گیری کرونا، عقب‌افتاده بود و در حال حاضر نیز تنها تعداد محدودی برای هر بازدید اجازه دارند وارد فروشگاه شوند و همین باعث شده است که نیویورکی‌ها دوباره شاهد صف‌های طولانی و شب‌بیداری هواداران هری پاتر در خیابان باشند.

بیشتر از فرهنگ و هنر