حمله مجدد روحانی به رئیسی: با نامزدهای متخلف قاطعانه برخورد شود

حسن روحانی، ابراهیم رئیسی را به دلیل نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی به قانون‌شکنی متهم کرد

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، با انتقاد شدید از نامزدهای ریاست جمهوری که در برنامه‌های تبلیغاتی خود، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌ کنند، گفت کسانی که قرار است در کشور حافظ قانون باشند، نباید قانون‌شکنی کنند.

به نظر می‌رسد انتقادهای تند حسن روحانی بیش از هر کس متوجه ابراهیم رئیسی است که تجمع هواداران او در اهواز، بدون رعایت فاصله‌ اجتماعی و یا هر پروتکل بهداشتی دیگر برای جلوگیری از شیوع کرونا، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

در عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از تجمع تبلیغاتی ابراهیم رئیسی در شهری که در ماه‌های اخیر از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا بوده، موجب شده که رئیس قوه قضائیه که بیشترین شانس برای پیروزی در رای‌گیری ۲۸ خرداد را دارد، به بی‌توجهی به سلامت عمومی شهروندان متهم شود.

همسو با موج انتقادها، حسن روحانی نیز که عملکردش از سوی ابراهیم رئیسی و چهار نامزد اصولگرای دیگر به شدت مورد انتقاد قرار دارد، امروز در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، از شیوه برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی و نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده در این زمینه انتقاد کرد.

او گفت:« کادر درمان و مدافعان سلامت انتظار ندارند کسانی که قرار است بالاترین پست اجرایی کشور را اشغال کنند، این‌چنین نسبت به کادر درمان اجحاف کنند و برای آنها مشکل بیافرینند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن روحانی همزمان به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا دستور داد با جدیت و قاطعیت هر چه تمام‌تر نسبت به ارائه هشدارها و اخطارهای لازمذ جهت رعایت پروتکل‌ها، اقدام فوری را انجام دهند و با نامزدهای متخلف در این خصوص برخورد قاطع و جدی صورت گیرد و اقدامات انجام شده به اطلاع مردم رسانده شود.

قرارگاره عملیاتی ستاد ملی کرونا در وزارت کشور مستقر است. وزارت کشور همچنین مسئولیت اجرای انتخابات را برعهده دارد.

نامزدهای حاضر در انتخابات ۱۴۰۰ هنوز واکنشی به این دستور حسن روحانی نشان نداده‌اند.

در مقابل یک اکانت توییتری نزدیک به ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی، نامزد نزدیک به جناح اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی با انتشار عکسی از تجمع دیشب در توییتر خود، به طعنه و کنایه نوشته است: خسته نباشید آیتالله رئیسی به کادر درمان در میتینګ انتخاباتی در اهواز.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود، بار دیگر ناکامی دولت در انجام واکسیناسیون عمومی و به تاخیر افتادن آن را نتیجه تحریم‌های آمریکا دانست.

این در حالی است که حتی مقامات جمهوری اسلامی خود تایید کرده‌اند که واردات دارو و واکسن کرونا مشمول تحریم‌های آمریکا نبوده است.

با این همه حسن روحانی گفت:« اگر شرایط تحریمی و اقدامات ضدبشری آمریکا نبود، بی‌تردید امروز در تأمین واکسن با این نوع مشکلات روبه رو نبودیم و می‌توانستیم جزو کشورهای مقدم در این حوزه باشیم.»

او گفت:« دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که مطمئنا تا پایان سال ۱۴۰۰، همه گروه‌های هدف واکسینه شوند و برای سال‌های آینده هم بدون وابستگی به خارج از کشور، واکسن به طور کامل تامین و حتی توان صادرات به سایر کشورها فراهم خواهد شد.»

مقامات جمهوری اسلامی چند ماه پیش وعده داده بودند که واکسیناسیون عمومی همه مردم تا پایان آذرماه انجام خواهد گرفت، اما آنها اکنون از تکمیل واکسیناسیون تا پایان سال جاری سخن می‌گویند. بسیاری از ناظران مستقل در اینکه جمهوری اسلامی توان و اراده لازم برای انجام چنین کاری را داشته باشد، تردید دارند.