افشای حقوق ۸۵ میلیونی تاجگردون به برکناری‌اش ختم شد

غلامرضا تاجگردون نماینده پیشین مجلس در سه ماه گذشته مدیرعامل بیمه سرمد بود

غلامرضا تاجگردون، مدیرعامل برکنارشده بیمه سرمد- اقتصادنیوز

هیئت‌مدیره بیمه سرمد روز گذشته با برگزاری یک جلسه فوق‌العاده حکم به برکناری غلامرضا تاجگردون از مدیرعاملی این بیمه داد.

تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم بود که اعتبارنامه‌اش در مجلس یازدهم به تصویب نمایندگان نرسید. عدم تصویب اعتبارنامه تاجگردون از موضوعات جنجالی در ابتدای کار مجلس یازدهم بود. نهایتا گفته شد که او به دلیل تخلفات مالی اعتبارنامه‌اش رد شده است.

غلامرضا تاجگردون در اسفند سال گذشته به مدیرعاملی بیمه سرمد منصوب شد. بیمه سرمد وابسته به بانک صادرات ایران است. اما عمر این مدیریت هم چندان دوام نداشت.

تصاویر و مستندات مربوط به فیش‌های حقوقی تاجگردون را نخستین بار خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران منتشر کرد. براساس تصاویری که این خبرگزاری منتشر کرد، تاجگردون در فروردین ماه ۱۴۰۰ حدود ۷۳ میلیون و در اردیبهشت ۸۵ میلیون تومان حقوق دریافت کرده است.

انتشار این اسناد سبب شد تا هیئت‌مدیره این بیمه روز گذشته جلسه‌ای برگزار کنند و تاجگردون را از مدیرعاملی برکنار کنند.

موضوع حقوق‌های نجومی مدیران جمهوری اسلامی نخستین بار در سال ۱۳۹۵ به رسانه ها راه یافت. در آن زمان فیش های حقوقی مدیران بیمه مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی و مدیران بانک رفاه به رسانه‌ها راه یافت. برخی از افرادی که این حقوق‌ها را دریافت می‌کردند از کار خود برکنار شدند و دولت هم بخشنامه‌ای در مورد سقف حقوق مدیران دولتی صادر کرد.

چند ماه پس از افشای این فیش‌های حقوقی، گزارش سازمان بازرسی کل کشور در مورد حیف و میل اموال و املاک شهرداری تهران به رسانه‌ها راه یافت. براساس این افشاگری، برخی مدیران و چهره‌های عمدتا اصولگرا از شهرداری تهران خانه‌هایی با قیمت‌گذاری بسیار اندک دریافت کرده بودند. این اسناد در زمانی منتشر شد که محمد باقر قالیباف، ماه‌های پایانی شهرداری خود را پشت سر می‌گذاشت و خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ آماده کرده بود.

رسانه‌های هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا این دو رسوایی را مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری داستند و طرف مقابل را متهم کردند که به دنبال حذف رقیب است.