مصدومیت بنزما کام فرانسوی‌ها را تلخ کرد

بنزمای ۳۳ ساله که پس از شش سال دوری از تیم ملی دوباره فرصت درخشش برای خروس‌ها را به‌دست آورده بود، حالا به نظر می‌رسد با بدشانسی مواجه شده است

مصدومیت بنزما در جریان دیدار دوستانه مقابل بلغارستان - FRANCK FIFE / AFP

تیم ملی فوتبال فرانسه، نایب قهرمان دور گذشته مسابقات یورو یا جام ملت‌های اروپا، برای کسب آمادگی بیشتر در مسابقات یورو۲۰۲۰ در دیداری دوستانه به مصاف تیم فوتبال بلغارستان رفت. این بازی که به نوعی بدرقه تماشاگران فرانسوی از تیم ملی کشورشان بود، در ورزشگاه سن دنیس یا همان استاد دو فرانس که در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر پاریس قرار دارد برگزار شد و شمار معدودی از تماشاگران هواداران تیم ملی فرانسه نیز در آن حضور یافتند. 

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، ترکیب هجومی در زمین مسابقه قرار داده بود و بنزما نیز پس از سال‌ها  که به دلیل مشکلات انضباطی در ترکیب خروس‌ها حضور نداشت، به تیم ملی دعوت شده بود و در ترکیب اولیه قرار داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حضور بازیکنان صاحب‌نامی چون کانته، گریزمن، پوگبا، و امباپه به جذابیت این مسابقه افزوده بود. امباپه که در مسابقات لیگ قهرمانان به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانسته بود در نیمه نهایی پی اس جی را همراهی کند، در این مسابقه از ابتدا در ترکیب حضور داشت. خروسها خیلی زود و در همان نیمه نخست در دقیقه ۲۹ با تلاش گریزمن به گل رسیدند. گریزمن موفق شد با یک ضربه نمایشی و قیچی‌برگردان توپ را وارد دروازه بلغارستان کند. اما به نظر می‌رسید قرار است این پیروزی برای فرانسه با تلخکامی همراه شود. کریم بنزما در دقیقه ۳۰ به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو و درد شدید مجبور به ترک مسابقه شد و از چهره او چنان به نظر می‌رسید که شاید مسابقات یورو را از دست بدهد و به آن ترتیب، دشان مجبور شد یک تعویض اجباری انجام دهد و ژیرو، مهاجم باشگاه چلسی را که به‌تازگی عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان را نیز به‌دست آورده است، وارد زمین کند. این تعویض خوش‌یمن بود، چرا که او توانست در دقیقه ۸۳ گل دوم فرانسه را به ثمر برساند و تیمش را دو بر صفر پیش انداخت. اما آن هم پایان کار نبود و او توانست یک بار دیگر در دقیقه ۹۰ گل سوم فرانسه و دومین گل خود را در این رقابت به ثمر برساند وبدان ترتیب،  پیروزی سه بر صفر مقابل بلغارستان را رقم زد. این آخرین بازی تدارکاتی فرانسه پیش از مسابقه مقابل تیم ملی آلمان در رقابت‌های یورو بود. 

اما بدون شک مهمترین اتفاق دراین مسابقه، مصدومیت بنزما بود که پس از تعویض و اشک‌های او روی نیمکت، نگرانی عمیق هواداران تیم ملی فرانسه را برانگیخت. بنزمای ۳۳ ساله که پس از شش سال دوری از تیم ملی دوباره فرصت درخشش برای خروس‌ها را به‌دست آورده بود، حالا به نظر می‌رسد با بدشانسی مواجه شده است و شاید رقابت‌ها را از دست بدهد. دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، نیز در این مورد واکنش نشان داد و گفت: «او در آن صحنه دیگر نمی‌توانست به بازی ادامه دهد و به نوعی پایش از کار افتاد. ماهیچه بالای زانوی او در برخوردی که با مدافع حریف داشت ضربه بدی خورد و از آن ناحیه دچار گرفتگی شده بود. جای نگرانی نیست، چراکه ما پزشکان متخصصی داریم و در کنار او خواهند بود.»

تیم ملی فرانسه در گروه مرگ رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ با تیم‌های مجارستان،آلمان و پرتغال هم گروه است.

بیشتر از فوتبال