ریزش بهای بیت‌کوین در پی باز‌پس‌گیری باج ۲.۳ میلیون دلاری از هکرها

سیر نزولی کنونی بهای بیت‌کوین به عوامل گوناگونی بستگی دارد

معمولا در پی تقاطع مرگ، «تقاطع طلایی» رخ می‌دهد، دوره‌ای که مشخصه‌اش بازار رو ترقی و افزایش دوباره قیمت‌ها است - pixabay

در حالی که بیت‌کوین به سمت «تقاطع مرگ» احتمالی که حاکی از فروش بیشتر است می‌رود [و معمولا پس از خستگی طولانی‌مدت خریداران ایجاد می‌شود]، برخی تحلیلگران هشدار داده‌اند موفقیت پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در بازپس‌گیری رمزارزی که در قالب باج به هکرهای خط‌ لوله کلونیال پرداخت شده بود، می‌تواند به ریزش بیشتر بهای بیت‌کوین منجر شود.

ناظران بازار می‌گویند اگر میانگین قیمت بیت‌کوین در ۵۰ روز گذشته به زیر شاخص میانگین متحرک ۲۰۰ روزه سقوط کند، بهای رمزارز ممکن است به تقاطع مرگی برسد که همه از آن هراس دارندــ نقطه‌ای در نمودارها که نشان می‌دهد ارزش ارزهای دیجیتال ممکن است تا مدتی طولانی‌تر پایین بماند.

روز دوشنبه ۷ ژوئن (۱۷ خرداد)، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد ماموران ۲.۳ میلیون دلار از ۴.۴ میلیون دلاری را که پس از حمله باج‌گیرانه به خط لوله کلونیال، به گروه هکرهای دارک‌ساید پرداخت شده بود، توقیف کرده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارشناسان معتقدند اقدام این سازمان تحقیقی که شامل دستیابی به رمز عبور حساب بیت‌کوین دارک‌ساید و بازیابی دارایی‌های رمزارزی بود، این پیام را در بر دارد که ارزهای دیجیتال کاملا دور از کنترل و نظارت دولتی نیست.

در حالی که سیر نزولی کنونی بهای بیت‌کوین به آمیزه‌ای از عوامل گوناگون مرتبط است، از جمله اینکه تسلا دیگر رمزارز را برای خرید خودروهایش قبول نمی‌کند، و چین استخراج و خریدو‌فروش بیت‌کوین را ممنوع کرده است، برخی کارشناسان اقدام اف‌بی‌آی به بازپس‌گیری باج بیت‌کوینی خط لوله کلونیال را در سقوط اخیر قیمت‌ها دخیل می‌دانند.

لارک دیویس: اگر وضعیت بیت‌کوین‌ به‌زودی تغییری نکند، احتمالا اواسط ژوئن به تماشای تقاطع مرگ می‌نشینیم!!! 

با وجود این، کارشناسان اشاره کردند که میزان رمزارز بازیابی‌شده فقط ۶۹ بیت‌کوین معادل ۲.۳ میلیون دلار است، و در ادامه افزودند که این نشان‌دهنده نمای کلی امنیت یا قدرت این شبکه نیست.

آن‌ها همچنین تاکید کردند ماموران فقط وقتی توانستند بیت‌کوین‌ها را بازپس گیرند که هکرها بخشی از مبلغ باج را روی کیف‌پول رمزارز صرافی آنلاین در آمریکا گذاشته بودند، که مشمول قانون می‌شود، یعنی اگر هکرها پول را به یک کیف‌ سرد (آفلاین) منتقل کرده بودند، احتمالا بازیابی نمی‌شد.

جردن شختل: اطلاعات بیشتر را این‌جا بخوانید. پس به نظر می‌رسد حرف من درست بود. اف‌بی‌آی کلیدهای خصوصی را به دست نیاورده بود. در عوض، علیه یک صرافی یا نوعی کیف پول آنلاین که سرورهایش در کالیفرنیای شمالی (کوین‌بیس، هههه؟) قرار دارد، اقدام قانونی کرده‌ بود. این «هکرها» بدجوری بی‌عرضه بودند.

اکنون که بهای بیت‌کوین بیشتر لغزیده است، رکت کپیتال، تحلیلگری ناشناس، و تعدادی دیگر از تحلیلگران معتقدند خط سیر فعلی حاکی از تشکیل یک تقاطع مرگ است.

رکت کپیتال: با تقاطع مرگ جدیدی که دارد نمایان می‌شود، بیت‌کوین همین الان هم زیر خط انباشت و جریان است. از این لحاظ، بیت‌کوین به دلار در دوره فعلی (دوره ۶) مشابه دوره‌های ۱، ۴ و ۵ است. در این دوره‌ها، وقتی بیت‌کوین زیر خط انباشت و جریان بود، بک تقاطع مرگ اتفاق افتاد.

بلومبرگ به نقل از متی گرینسپن، بنیان‌گذار کوانتوم اکونومیکس، نوشت: «تقاطع مرگ می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که قیمت‌ها تا مدتی پایین می‌مانند.»

اما به عقیده گرینسپن، معمولا در پی تقاطع مرگ، «تقاطع طلایی» رخ می‌دهد، دوره‌ای که مشخصه‌اش بازار رو ترقی و افزایش دوباره قیمت‌ها است.

او در ادامه افزود: «اگر قیمت‌ها از حدود همین کف رو به بهبود برود، وقتی بازار آمادگی‌اش را پیدا کند، احتمالا می‌توانیم انتظار ازسرگیری یک سیر صعودی قوی را داشته باشیم.»  

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی