واکسن کرونا برای کودکان سه ساله در چین

چین مجوز استفاده اضطراری از واکسن سینوواک برای کودکان و نوجوانان سه تا ۱۷ ساله را صادر کرد تا نخستین کشوری باشد که کودکان خردسال را در برابر کرونا واکسینه می‌کند

مقام‌های چینی تزریق واکسن به کودکان را تایید کردند اما زمان آغاز واکسیناسیون کودکان هنوز مشخص نیست - Anthony WALLACE / AFP

چین، مجوز استفاده اضطراری واکسن سینوواک برای کودکان و نوجوانان سه تا ۱۷ ساله را تایید کرد. از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، بیش از ۷۷۷ میلیون دوز واکسن در این کشور تزریق شده است. 

روز سه‌شنبه هشتم ماه ژوئن، چین مجوز استفاده اضطراری از واکسن سینوواک برای کودکان سه ساله تا نوجوانان ۱۷ ساله را صادر کرد تا نخستین کشوری باشد که کودکان خردسال را در برابر کرونا واکسینه می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از سخنگوی شرکت سینوواک، مقام‌های چینی تزریق واکسن به کودکان را تایید کردند اما زمان آغاز واکسیناسیون کودکان هنوز مشخص نیست و تزریق واکسن برای کودکان، به برنامه‌ریزی این کشور با توجه به پیش‌نیازهای پیشگیری و کنترل همه‌گیری برای واکسیناسیون بستگی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مسئولان شرکت سینوواک، هم‌اکنون آزمایش‌های بالینی واکسن روی کودکان انجام شده است و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود. هم‌زمان، تلویزیون دولتی سی‌سی‌تی‌وی به نقل از یکی از اعضای کارگروه همه‌گیری کرونا در دولت چین گزارش داده است که «ایمنی و اثربخشی» واکسن‌های چینی (سینوواک و سینوفارم) در کودکان اثبات شده است. این در حالی است که مسئولان شرکت سینوفارم گفته‌اند با وجود اثربخشی، هنوز مجوز تزریق این واکسن برای کودکان صادر نشده است. سازمان بهداشت جهانی هر دو واکسن را برای تزریق به افراد بالای ۱۸ سال تایید کرده است. 

با وجود اینکه سازمان بهداشت جهانی واکسیناسیون کودکان را توصیه نکرده است اما کشورهایی مثل ایالات متحده، انگلستان، سنگاپور و برخی کشورهای اتحادیه اروپا، تزریق واکسن فایزر برای کودکان ۱۲ سال به بالا را تایید کرده‌اند. 

چین قصد دارد تا پایان سال جاری ۷۰ درصد از جمعیت ۱.۴۱ میلیارد نفری خود را واکسینه کند.