هشدار دکتر فاوچی در مورد خطر شیوع سویه هندی کرونا در آمریکا

«سویه دلتا در بریتانیا به سرعت در حال ظاهر شدن به عنوان سویه حاکم بر همه‌گیری است»

فاوچی مشاور ارشد پزشکی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا- STEFANI REYNOLDS / POOL / AFP

مشاور ارشد پزشکی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه هشدار داد سویه خطرناک کووید-۱۹ که در هند شناسایی شده و به سرعت در حال گسترش در میان جوانان در بریتانیا است، می‌تواند به یکی از همه‌گیرترین سویه‌های این ویروس در ایالات متحده تبدیل شود.

به گزارش روزنامه نیویورک پست، دکتر آنتونی فاوچی در نشست خبری گروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با کرونا گفت سویه دلتا در بریتانیا به سرعت در حال ظاهر شدن به عنوان سویه حاکم بر همه‌گیری است و افزود «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق در ایالات متحده رخ دهد.»

وی اضافه کرد، با صحبت با مسئولان بهداشتی بریتانیا دریافتیم که انتقال این سویه خطرناک ویروس به سرعت در میان گروه سنی جوان‌تر ۱۲ تا ۲۰ سال در حال اوج‌گیری است و اطمینان یافتن از حفاظت از این گروه اینجا در ایالات متحده و واکسینه شدن آنها، از دغدغه‌های ما است.

به گفته دکتر فاوچی، آمار ابتلا به سویه دلتای کووید-۱۹ حدود ۶ درصد کل موارد ابتلا در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. بنابر آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، دست‌کم ۶۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال در ایالات متحده حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بیشتر از جهان