باتری‌های جدید، مسیر خودروهای پرنده را هموار می‌کنند

هر باتری می‌تواند با ۱۰ دقیقه شارژ، انرژی لازم برای سفری ۸۰ کیلومتری را فراهم آورد

«استفاده از خودروهای برقی که صعود و فرودی عمودی دارند از نظر تجاری ممکن است» - JENS SCHLUETER / AFP

محققان راهی پیدا کرده‌اند تا باتری‌های «اولترا دِنس» (فوق‌ فشرده) را که قادرند انرژی خودروهای پرنده را تامین کنند، به سرعت دوباره شارژ کنند. در عرصه نظری، این قابلیت آن‌ها را برای استفاده روزانه مناسب می‌کند.

به گفته محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا که این فناوری را کشف کردند، دستاورد جدید برای صعود و فرود عمودی خودروهای برقی می‌تواند تجاری شدن نسل بعدی حمل‌ونقل در آینده‌ای نزدیک را در پی داشته باشد.

چائو یانگ وانگ، دبیر مرکز مهندسی الکترومکانیکال دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، گفت: «امیدوارم کاری که در این تحقیق انجام دادیم، به افراد طرحی ملموس بدهد که دیگر نیاز نیست ۲۰ سال صبر کنیم تا چنین خودروهایی داشته باشیم. به نظرم ما نشان دادیم استفاده از خودروهای برقی که صعود و فرودی عمودی دارند از نظر تجاری ممکن است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پژوهش در تاریخ ۷ ژوئن در نشریه علمی «جول» منتشر شد.

دکتر وانگ و تیم او آزمایش‌هایی با باتری‌های غنی از انرژی لیتیومی انجام دادند که برای صعود و فرود عمودی خودروها مناسبند و هر باتری می‌تواند با ۱۰ دقیقه شارژ، انرژی لازم برای سفری ۸۰ کیلومتری را فراهم آورد.

کلید اصلی این کار در گرم کردن باتری تا دمای معین با استفاده از ورقه نیکلی است که امکان شارژ خیلی سریع بدون ایجاد هرگونه آسیبی را فراهم می‌کند.

دکتر وانگ می‌گوید: «به نظرم خودروهای پرنده امکان این را دارند که زمان به هدر رفته زیادی را حذف کنند و بهره‌وری را افزایش دهند؛ چون پهنای آسمان محل عبورومرور آن‌ها است.»

او ادامه داد: «در زمینه تجاری به نظرم این خودروها می‌توانند دو بار در روز در ساعت‌های شلوغ و در مجموع ۱۵ سفر داشته باشند تا هزینه آن‌ها را توجیه کند. اولین استفاده از آن‌ها احتمالا از شهر به فرودگاه باشد که سه تا چهار نفر را حدود ۸۰ کیلومتر جابه‌جا کنند»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی