معاون احتمالی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ چه کسی است؟

دونالد ترامپ به شبکه تجارت فاکس گفت که ران دی‌سانتیس فرماندار فعلی فلوریدا را برای معاونت آینده در نظر دارد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا و ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا - Brendan Smialowski / AFP

ظاهرا دونالد ترامپ، مایک پنس را کنار گذاشته است چرا که می‌گوید «قطعا» ران دی‌سانتیس را معاون اول خود در صورت شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ «در نظر» خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا روز دوشنبه، ۷ ژوئن، به شبکه تجارت فاکس گفت آقای دی‌سانتیس، فرماندار فعلی ایالت فلوریدا، در میان گروهی از «افراد بی‌نظیری» است که اگر تصمیم به شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ بگیرد، مد نظر قرار خواهد داد.

وقتی استوارت وارنی، مجری برنامه، پرسید آیا این جمهوری‌خواه اهل فلوریدا و شخص محبوب حزب برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ را به عنوان معاون اول خود در نظر خواهد گرفت، آقای ترامپ پاسخ داد: «قطعا این را مد نظر خواهم داشت.»

دونالد ترامپ با اشاره به شرکت آقای دی‌سانتیس در انتخابات فرمانداری سال ۲۰۱۸ وقتی که نماینده مجلس بود، افزود: «اما همان‌طور که می‌دانید افراد بی‌نظیر بسیاری هستند، من قطعا ران را هم مد نظر قرار خواهم داد. من از نخستین هواداران ران بودم، اولین کسی بودم که وقتی نماینده مجلس بود از او حمایت کردم. افراد زیادی او را نمی‌شناختند و حمایت من به او کمک زیادی کرد و او را به خوبی می‌شناسم. او مرد بسیار خوبی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌جمهور پیشین در ادامه گفت که «افراد بی‌نظیر دیگری» هم در حزب جمهوری‌خواه هستند «که عملکردی عالی در ایالات خود داشته‌اند».

این اظهارات آقای ترامپ که هنوز رسما تصمیم نگرفته در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت می‌کند یا خیر، پس از گفته‌های او درباره مایک پنس، معاون اول پیشین رئیس‌جمهور در نشستی در ایالت کارولینای شمالی در روز یکشنبه، ۶ ژوئن ابراز شد.

گرچه این دو «رابطه‌ای خوب» داشتند اما آقای ترامپ اعتراف کرد «درباره یک چیز از مایک پنس ناامید» شده است، که ظاهرا اشاره به شورش در مجلس کشور در تاریخ ۶ ژانویه داشت.

آقای پنس از تلاش‌ها برای ابطال نتایج انتخابات در روز ۶ ژانویه حمایت نکرد و مجلس به کار خود در تایید نتایج ادامه داد. پنس در همان روز به دلیل حمله شورشیان مجبور شد پناه بگیرد.

نشریه هیل گزارش کرد اینکه آقای ترامپ بلافاصله بعد از شورش با آقای پنس تماس نگرفته دلیل ایجاد تنش بین آن دو بوده است.

دونالد ترامپ در نشست مذکور افزود: «او [پنس] این را می‌فهمد و برخی افراد دیگر هم می‌فهمند، اما در کل من رابطه بسیار خوبی با مایک داشتم و او شخص خوب و مرد بی‌نظیری است.»

به گزارش اینسایدر، آقای پنس هفته گذشته گفت: «از زمان ترک قدرت چندین بار با هم صحبت کرده‌ایم و نمی‌دانم که هیچ‌وقت می‌توانیم درباره آن روز با هم به توافق برسیم یا نه.»

© The Independent