ساسان نیک‌نفس، زندانی سیاسی بیمار، در تهران جان سپرد

«متاسفانه ساسان نیک‌نفس بر اثر بی‌لیاقتی مسئولین قضایی کشته شد»

این زندانی سیاسی با وجود بیماری‌های مختلف، یازده ماه گذشته در حبس بود - عکس از هرانا

به گزارش منابع حقوق بشری ایران، ساسان نیک‌نفس، زندانی سیاسی زندان تهران بزرگ، بر اثر بیماری تنفسی و عدم رسیدگی جان سپرد.

به گزارش هرانا، آقای نیک‌نفس از دو روز قبل به‌رغم وضعیت وخیم سلامتی، بدون رسیدگی مناسب پزشکی به بهداری زندان منتقل شده بود. این زندانی سیاسی با وجود بیماری‌های مختلف از جمله دیابت، کبد چرب، ورم معده، فشارخون بالا و مشکلات اعصاب و روان، یازده ماه گذشته در حبس بود.

مهدی محمودیان، فعال حقوق زندانیان ایران، در توییتی نوشت: «متاسفانه ساسان نیک‌نفس بر اثر بی‌لیاقتی مسئولین قضایی کشته شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از زمان محکومیت در مهر ماه ۱۳۹۹، این فعال مدنی به‌رغم ابتلا به بیماری افسردگی و چندین مرحله خودزنی، از دسترسی به خدمات پزشکی و حق درمان محروم ماند.

احمدرضا حائری، وکیل آقای نیک‌نفس، به خبرگزاری ایلنا گفت: «ساسان را در زندان دیده بودم و از ظاهر او هم می‌شد به سادگی فهمید که بیمار است؛ پسری آرام، سر به زیر و با ادب و البته با تنی رنجور. عمیقا متاسفم برای سازمان عریض و طویل قوه قضائیه که پس از ۱۸ ماه نفهمید این پسر بیمار است.»

آقای نیک‌نفس در دادگاه تجدیدنظر استان تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری، به هشت سال زندان محکوم شده بود که پنج سال آن قابل اجرا بود.

این زندانی سیاسی ۳۶ ساله، دو دختر ۸ و ۹ ساله از خود به جا گذاشته است.