بنیانگذار آمازون به فضا سفر می‌کند

جف بیزوس:‌ «از پنج سالگی، رویای سفر به فضا داشتم. در تاریخ ۲۰ ژوئیه با برادرم به این سفر خواهیم رفت»

جف بیزوس، بنیانگذار شرکت آمازون - REUTERS/Isaiah J. Downing/File Photo/File Photo

جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون، گفت قرار است ماه آینده با اولین سفینه سرنشین‌دار شرکت «بلو اوریجین» خود، با برادرش مارک به فضا سفر کنند.

بزوس که از ثروتمندان بزرگ جهان است، در صفحه اینستاگرم خود نوشت:‌ «از پنج سالگی، رویای سفر به فضا داشتم. در تاریخ ۲۰ ژوئیه با برادرم به این سفر خواهیم رفت.»

او قرار است در پنجم ماه ژوئیه، از سمت خود به عنوان مدیر آمازون کناره‌گیری کند.

جف بزوس،و دیگر میلیاردرهای آمریکایی، ایلان ماسک و ریچارد برنسون، میلیاردها دلار در شرکت‌های استارت‌آپ سفرهای فضایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما بزوس اولین نفر از آن سه تن است که طی اولین سفر تجاری به فضا، با سفینه ساخت شرکت خودش سفر می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفينه فضایی شرکت بلو اوریجین که قرار است بزوس و دیگران را به فضا ببرد، در ۱۵ پرواز آزمایشی بدون سرنشین شرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بلو اوریجین اولین مزایده خود را ماه گذشته انجام داد و اعلام کرد که بیش از ۵۲۰۰ تقاضا از ۱۳۶ کشور دریافت کرده است. بلو اوریجین بالاترین قیمت پیشنهادی‌ در آن مزایده را اعلام نکرده است.

بر اساس اطلاعات موجود در تارنمای بلو اوریجین، بالاترین قیمت پیشنهادی کنونی برای بلیت سفر در دور دوم مزایده که  الان در جریان است، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار است.

موشک و کپسول «نیو شپارد» چنان طراحی شده است که به شکل خودکار شش مسافر را به ۱۰۰ کیلومتر بالای زمین می‌برد که برای تجربه چند دقیقه بی‌وزنی و دیدن کره زمین از فضا کافی است. پس از آن، کپسولِ تحت فشار با استفاده از فناوری چتر نجات، به زمین بازمی‌گردد.

کپسول دارای شش پنجره است که ارتفاع هر یک تقریبا شش برابر پنجره‌ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷، و بزرگترین پنجره‌ای است که تاکنون در یک سفینه فضایی تعبیه شده است.

شرکت استارت‌آپ بزوس تاریخ ۲۰ ژوئیه را برای اولین سفر فضایی خود در نظر گرفته است.

طبق برآوردهای اولیه در سال ۲۰۱۸، این شرکت  قصد داشت اولین مسافران خود را با دست‌کم ۲۰۰ هزار دلار هزینه به سفر فضایی اعزام کند، اما آن برآورد ممکن است تاکنون تغییر کرده باشد.

بیشتر از جهان