یکشنبه شگفتی‌ها در اوپن فرانسه: سرنا ویلیامز حذف شد

به نظر می‌رسد نسل کنونی تنیس‌بازهای اسطوره‌ای کم‌کم باید جا را برای جوانترها باز کند

سرنا ویلیامز،‌ سطوره تنیس زنان آمریکا و جهان- Anne-Christine POUJOULAT / AFP

سرنا ویلیامز، ملکه بلامنازع تنیس زنان جهان در پانزده سال گذشته، یکشنبه با شکستی تکان‌دهنده در برابر رقیبی جوان، از دور مسابقات اوپن فرانسه حذف شد.

ویلیامز که ۲۳ عنوان قهرمان گرند اسلم در کارنامه دارد، زورش به النا ریباکینا، تنیس‌باز ۲۱ ساله قزاقستانی، نرسید و در دو ست پیاپی با نتایج شش بر سه و هفت بر پنج شکست خورد.

اسطوره تنیس زنان آمریکا و جهان، امید داشت که با قهرمانی در مسابقات رولان گاروس، با رکورد جهانی ۲۴ گرند اسلم مارگارت کورت برابری کند.

اما این قهرمان ۳۹ ساله نتوانست پاسخی برای ضربه‌های سهمگین ریباکینا پیدا کند و تا گیم سوم بازی، حتا یک امتیاز هم روی سِروهای جوان قزاقستانی نگرفت، و تازه اولین امتیازش هم بر اثر خطای پیاپی ریباکینا بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویلیامز از اوپن ۲۰۱۹ استرالیا به بعد هیچ گرند اسلمی نبرده است، و حالا باید بخت خود را در مسابقات ویمبلدون لندن که از ۲۸ ژوئن آغاز می‌شود، بیازماید.

ساعاتی پیش‌تر، راجر فدرر، تنیس‌باز سوئیسی هم‌سن ویلیامز، نیز اعلام کرد که برای مراقبت از زانویش، از مسابقات اوپن فرانسه کنار می‌کشد. به نظر می‌رسد نسل کنونی تنیس‌بازهای اسطوره‌ای کم‌کم باید جا را برای جوانترها باز کند.

برای ریباکینای جوان، این پیروزی به‌یادماندنی شاید آغاز اوج‌گیری او در عرصه تنیس جهان باشد. او در سال ۱۹۹۹ که ویلیامز اولین گرند اسلم خود را در نیویورک فتح کرد، دوماهه بود.

ریباکینا اکنون به دور یک چهارم نهایی رسیده است و با بردی که در برابر نماد تنیس قدرتی زنان به دست آورد، حتما رویاهای بزرگی در سر می‌پروراند.

بیشتر از تنيس