شرکت هواپیمایی رویای سفر نوجوان به ناسا را بر باد داد

نوجوان هندی به‌دلیل لغو پرواز و به هم خوردن برنامه سفر به ناسا از شرکت هواپیمایی شکایت کرد

شرکت هواپیمایی ایندیگو به‌دلیل صدور بلیت بیش از ظرفیت، به این نوجوان اجازه نداد سوار هواپیما شود و او پرواز به آمریکا را از دست داد‌ـ ARUN SANKAR / AFP

نوجوانی هندی در شکایت از شرکت هواپیمایی هند به‌دلیل نقش بر آب کردن رویای سفر او به ناسا  پیروز شد و ۱۶۰ هزار روپیه (۱۵۵۰ پوند) غرامت دریافت می‌کند.

کوین مارتین، ساکنبنگلور، مرکز استان جنوبی کارناتاکا هندوستان، قرار بود صبح ۱۰ اوت ۲۰۱۹ با پرواز شرکت هواپیمایی ایندیگو (IndiGo) از چنای به دهلی و از آن‌جا با پروازی به ایالات متحده آمریکا برود؛ اما بر اساس گزارش‌ها، به آقای مارتین با آنکه بلیت معتبر داشت، اجازه ندادند سوار هواپیما شود و گفتند برای این پرواز بیش از ظرفیت بلیت صادر شده است. به گزارش روزنامه ایندیا تودی، آن‌ها در عوض پرواز دیگری برای عصر همان روز به او پیشنهاد دادند که به‌معنای از دست دادن پرواز دهلی به ایالات متحده آمریکا بود.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای مارتین در سال ۲۰۱۹، در امتحان سراسری ورودی دانشگاه‌های برتر مهندسی هند رتبه دوم را به دست آورده بود. او در آزمون موسسه فناوری هند (‌آی‌آی‌تی) در گواهاتی هم قبول شد و قرار بود برای بازدید از ناسا اعزام شود؛ اما به دلیل اشتباه این شرکت هواپیمایی، رویای سفر به ناسا بر باد رفت. او در دسامبر ۲۰۱۹ علیه این شرکت هواپیمایی به دادگاه حمایت از مصرف‌کننده شکایت کرد.

بر اساس رای دادگاه حمایت از مصرف‌کننده که به‌تازگی صادر شد، شرکت ایندیگو در مجموع به پرداخت ۱۶۰ هزار روپیه (۱۵۵۰ پوند ) غرامت محکوم شده است. از این مبلغ، ۱۰۰ هزار روپیه بابت غرامت، ۵۰ هزار روپیه بابت صدمه روحی ناشی از به هم خوردن برنامه‌های او و ۱۰ هزار روپیه هم بابت هزینه دادرسی است. بنا بر حکم دادگاه حمایت از مصرف‌کننده، این شرکت هواپیمایی باید پول بلیت پرواز از بنگالارو تا دهلی را نیز بازگرداند.

شرکت ایندیگو با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که عملکرد آن‌ها «با دستورالعمل‌های اجرایی برای موارد صدور بلیت بیش از حد ظرفیت، از جمله پرداخت غرامت مناسب مشتری، کاملا مطابقت داشت اما او غرامت را نپذیرفته بود». در این بیانیه همچنین آمده است: «ایندیگو اکنون طبق قانون، اقدام‌های لازم در این زمینه را انجام خواهد داد.»

© The Independent

بیشتر از جهان