پیروزی فدرر در دور سوم مسابقات تنیس رولان گاروس و احتمال انصراف او از رقابت‌ها

فدرر در این مسابقه به شدت زیر فشار قرار گرفت و بازی او مقابل این تنیسور آلمانی نشان داد که او برای قهرمانی دوباره در یک مسابقه گرند اسلم، شرایط ایده‌الی ندارد

راجر فدرر اسطوره دنیای تنیس - MARTIN BUREAU / AFP

راجرفدرر، مرد شماره هشت تنیس جهان، در دور سوم رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه موفق شد در یک بازی نفس‌گیر و بسیار سخت، که سه ساعت و ۳۵ دقیقه طول کشید، دومینیک کپفر از آلمان را شکست دهد و به دور یک هشتم نهایی مسابقات راه یابد.

فدرر ۳۹ ساله که در آخرین مسابقه روز هفتم این رقابت‌ها در استادیوم خالی از تماشاگر فیلیپ شاتریه بازی می‌کرد، مبهوت قدرت‌نمایی حریف آلمانی شده بود و هرچند موفق شد بازی را در چهار ست به پایان برساند و تنها در ست دوم موفق عمل نکرد، اما طولانی شدن این مسابقه برای او، از جهاتی میزان آمادگی جسمانی‌اش را نیز محک زد که آیا او پس از بازگشت به چنین رقابت‌های سنگینی، توان بازی در ساعت‌های طولانی را دارد یا نه.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نکته جالب در این مسابقه، ضربات سخت و سنگین کپفر بود که گویی از مقابله با بازیکن بزرگی مثل فدرر ترس و واهمه‌ای نداشت و حتی اشتباهی کوچک از فدرر ممکن بود شکست او را رقم بزند؛ چیزی که در نگاه فدرر در هنگام مسابقه هم دیده می‌شد.

پس از پایان مسابقه، فدرر دیرهنگام و در ساعت یک بامداد به وقت محلی در فرانسه، در نشستی مطبوعاتی حاضر شد و بر این موضوع تاکید کرد که ممکن است تصمیم بگیرد از ادامه مسابقات کناره‌گیری کند. او دلیل این موضوع را طولانی شدن مسابقه‌ خود عنوان کرد و اذعان داشت که مهم‌ترین موضوع برای او این است که بیش‌ از اندازه بدنش را زیر فشار نگذارد تا بتواند بدون استرس، به هدف خود در مسابقات آینده برسد.

او گفت: «من روز بعد از هر مسابقه، چه در ژنو چه در زمانی که اینجا هستم، شرایط زانویم را بررسی می‌کنم. این همیشه برای من مهم بوده است و به این موضوع ارتباطی ندارد که در چه مسابقه‌ای باشم؛ اما بعضی مواقع شرایط مقداری متفاوت است؛ مانند این مسابقه که طولانی شد. ما این مسابقات را پشت سر می‌گذاریم و آن را در بالاترین سطح بررسی و به مسابقه بعدی نگاه می‌کنیم. کاری که روز یکشنبه نیز انجام خواهیم داد؛ چون احتیاج به تصمیم‌گیری است که به بازی ادامه بدهم یا نه.»

فدرر در این مسابقه به شدت زیر فشار قرار گرفت و بازی او مقابل این تنیسور آلمانی نشان داد که او برای قهرمانی دوباره در یک مسابقه گرند اسلم، شرایط ایده‌الی ندارد. اشتباه‌های مکرر او در زدن ضربات نهایی و سرعت پایینش در رسیدن به موقع به توپ، مانند مراحل قبلی مسابقات کاملا آشکار بود. اما بر اساس مصاحبه‌های قبلی، او فقط به دلیل آمادگی بیشتر پیش از رقابت‌های ویمبلدون در این مسابقات حضور پیدا کرده است و به همین دلیل کناره‌گیری از این رقابت‌ها می‌تواند تصمیم درستی برای وی باشد.

فدرر در صورت باقی ماندن در این رقابت‌ها، روز دوشنبه بازی سختی مقابل برتینی ایتالیایی خواهد داشت و این موضوع می‌تواند بر تصمیم‌گیری او موثر باشد. فدرر در صورت پیروزی مقابل برتینی، در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی احتمالا به مصاف جوکوویچ و نادال خواهد رفت.

بیشتر از تنيس