«بله، ۹۰ ساله‌ها هم باید رابطه جنسی داشته باشند»

دکتر روت به شما می‌گوید در این مورد «هیچ محدودیت سنی وجود ندارد»

دکتر روت مشاوره‌ روابط جنسی را محدود به اتاقی در بسته و مراجعین خجالتی و شرمگین نکرد-Getty Images via AFP

دکتر روت که خودش هم تازه ۹۳ ساله شده عقیده دارد که نودساله‌ها هم باید رابطه جنسی داشته باشند.

دکتر روت می‌گوید اگر در دهه نود زندگی هستید و «شریک جنسی خوبی دارید، حتما از آن لذت ببرید اگر هم شریک جنسی ندارید، خودتان دست‌به‌کار شوید!»

این درمانگر و مشاور امور جنسی، به مناسبت تئاتری که قرار است از زندگی او در نیویورک به روی صحنه برود با نیویورک پست سخن گفته است. زندگی پرماجرای دکتر روت تنها به پیشگامی او در مباحث مربوط به روابط زناشویی نمی‌شود.

کارولا روت وستهایمر هنوز ده ساله نشده بود که زندگی‌اش در آلمان، زادگاهش، زیرورو شد. پدر و مادرش به جرم یهودی بودند قربانی هولوکاست شدند. خودش نجات یافت چون با گروهی از یتیم‌ها به سوئیس فرستاده‌شده بود.

در نوجوانی به فلسطین که آن زمان تحت کنترل انگلستان بود رفت. به هگانا (سازمان شبه‌نظامی یهودی) پیوست و در جریان یک عملیات به‌سختی مجروح شد. به گفته خودش نزدیک بود پاهایش را از دست بدهد اما با تلاش پزشکان نجات پیدا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد به فرانسه رفت و روانشناسی و جامعه‌شناسی خواند و سرانجام در آمریکا و شهر نیویورک ساکن شد.

تفاوت دکتر روت با دیگر درمانگرها این بود که مشاوره‌های روابط جنسی را محدود به اتاقی در بسته و مراجعین خجالتی و شرمگین نکرد، بلکه با راه انداختن یک برنامه رادیویی، شروع به صحبت با هزاران زن و مرد نیویورکی کرد و با آن‌ها از مسائلی چون راه‌های پیشگیری از بارداری، بهداشت زناشویی و بهبود روابط سخن گفت. کم‌کم شنوندگان او زیاد شد و نامش و حرف‌هایش به گوش میلیون‌ها آمریکایی در سراسر ایالات‌متحده رسید.

دکتر روت می‌گوید هنوز هم گاهی اوقات مردم وقتی او را می‌بینند از او درباره روابطشان مشاوره می‌خواهند و اگر موقعیتش باشد او حتما به آن‌ها کمک خواهد کرد اما مردم باید خودشان را از نظر جنسی باسوادتر کنند و یادشان باشد در این مسائل «هیچ راه‌حل برق‌آسایی وجود ندارد.» این موضوع کتاب بعدی من است.

در نودوسه‌سالگی، این شخصیت رسانه‌ای، نویسنده، رادیو، مجری برنامه گفتگوی تلویزیونی، تیرانداز و بازمانده هولوکاست عقیده دارد زندگی برای پیرها هم ادامه دارد و می‌گوید: در این مورد «هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.»

بیشتر از زندگی