امیدواری سرِنا ویلیامز به قهرمانی در مسابقات رولان گاروس

ویلیامز ۳۹ ساله به دنبال کسب بیست و چهارمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم است

سرنا ویلیامز تنیس‌باز سرشناس آمریکایی-Christophe ARCHAMBAULT / AFP

دور سوم مسابقات رولان گاروس (رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه) روز گذشته در قسمت زنان برگزار شد و سرِنا ویلیامز ۳۹ ساله موفق شد پس از شکست دنیل کالینز، هموطنش از امریکا، به دور یک‌هشتم نهایی مسابقات صعود کند. 

ویلیامز این مسابقه را در دو ست و با نتایج مشابه ۶-۴ ۶-۴ به سود خود به پایان برد. این در حالی بود که او در ست دوم ۴ بر ۱ عقب افتاده بود و در قسمتی از مسابقه با فریاد بلندِ «زود باش، پاهایت را تکان بده»، خود را رو به جلو هدایت کرد و موفق شد با یک برگشت فوق‌العاده به بازی، نتیجه را تغییر دهد. او پس از عقب افتادن توانست با زدن ضربات سرویس‌های بدون بازگشت و زدن ضربات قدرتمند و تمام‌کننده، جریان بازی را به سود خود رقم زند. 

ویلیامز پس از پایان بازی گفت: «این پیروزی حس خوبی به من داد. همه چیز به روش من پیش نمی‌‌رفت و چنین نیست که او بازی را به من تقدیم کرد، بلکه مجبور شدم آن را به دست آورم و نتیجه را برگردانم و این برای مسابقه بعدی من نیز بسیار مهم است. نیاز داشتم تا خودم را پیدا کنم و بدانم کی هستم. خارج از اینجا هیچ کسی سرِنا نیست، فقط من هستم. و این فوق العاده خوب است.»

کالینز آمریکایی هم که از سرِنا شکست خورده بود، گفت: «سرِنا بزرگترین بازیکن تمام دوران است. فکر می‌کنم همه ما او را تحسین می‌کنیم. امروز برای من روز خاصی بود، چراکه در مقابل کسی بازی کردم که در ۹ - ۱۰ سالگی علاقه زیادی به مسابقات او داشتم و رقابت‌های او را دنبال می‌کردم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرِنا ویلیامز ۳۹ ساله به دنبال کسب بیست و چهارمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم است و در مرحله بعدی رقابت‌ها باید به مصاف النا ریباکینا، نفر بیست و یکم دنیا برود که در مرحله قبلی النا وسنینا را مغلوب کرد. این در حالی است که اکثر بازیکنان صاحب‌نام در قسمت زنان، همچنان از مسابقات رولان گاروس حذف می‌شوند و این امر می‌تواند موقعیت مناسبی برای ویلیامز باشد تا به مسابقه نهایی صعود کند. 

پس از کناره‌ گیری اوساکا و حذف بازیکنانی مانند اشلی بارتی، سابالنکا و اسویتولینا، موقعیت خوبی برای سرِنا ویلیامز پیش آمده است تا بتواند عنوان قهرمانی را به دست آورد. 

در قسمت مردان نیز روز گذشته رقابت‌های مهم و حساسی برگزار شد و در مهمترین آن‌ها سیتسیپاس یونانی، شانس پنجم قهرمانی در این رقابت‌ها، با آن که ست اول را واگذار کرده بود، موفق شد جان ایسنر بلندقامت امریکایی را در چهار ست شکست دهد و راهی مرحله بعدی مسابقات شود. 

در یکی دیگر از دیدارهای مرحله سوم رقابت‌ها در قست مردان، فابیو فونینی ایتالیایی با قبول شکست مقابل دلبونیس آرژانتینی، از دور مسابقات کنار رفت.

نکته جالب توجه در مسابقات مردان، حذف تمام بازیکنان فرانسوی از رقابت‌های رولان گاروس در سال جاری است. این نخستین بار از سال ۱۹۶۸به این سو است که هیچ تنیس‌باز فرانسوی در دور سوم مسابقات حاضر نخواهد بود، و حاکی از ضعیف‌ترین عملکرد آنان در مسابقات رولان گاروس است.

بیشتر از ورزش