والیبال ایران با شکست ایتالیا، به رده هفتم جهان صعود کرد

ژاپنی‌ها با شکست مقابل برزیل، دو پله سقوط کردند و پایین‌تر از ایران قرار گرفتند

تیم ملی والیبال ایران در چند سال اخیر بهترین تیم آسیایی رده‌بندی والیبال جهان بود- ایرنا

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ با نتیجه سه بر یک برابر ایتالیا به پیروزی رسید. ست‌های اول، دوم و چهارم این بازی با امتیازهای ۲۶ بر ۲۴، ۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران رقم خورد و ایتالیا فقط در ست سوم با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ به برتری دست یافت.

ولادیمیر آلکنو، مربی تیم ملی والیبال ایران، در این بازی تیم خود را با ترکیب اصلی سعید معروف، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد و آرمان صالحی روانه میدان کرد.

تیم ملی ایتالیا بدون ستاره‌‌های معروف خود به این دیدار آمد. ایتالیایی‌ها در این مسابقات فقط تیم دوم خود را شرکت دادند. همه بازیکنان اصلی و سرمربی تیم ملی این کشور، مشغول آماده‌سازی برای بازی‌های المپیک توکیو هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سومین پیروزی پیاپی ایران در این دوره از مسابقات بود. با این نتیجه، شاگردان آلکنو با ۳ برد و ۹ امتیاز، به صورت موقت و پیش از برگزاری دیگر بازی‌های روز جمعه، سه پله در جدول رده‌بندی صعود کردند و در مکان هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

بهترین عملکرد تیم ایران در بازی برابر ایتالیا در ست چهارم بود که کاظمی هم در زدن اسپک از عوامل اصلی پیروزی ایران بود و هم امتیاز نهایی را به دست آورد. دفاع روی تور ایران هم با درخشش مجرد و غلامی، تاثیر زیادی در خنثی‌کردن حملات ایتالیا داشت.

تیم ملی والیبال ایران در چند سال اخیر بهترین تیم آسیایی رده‌بندی والیبال جهان بود، ولی هفته گذشته و پس از شکست مقابل ژاپن، این عنوان را به رقیب آسیایی خود واگذار کرد.

اما پس از پیروزی روز جمعه برابر ایتالیا و با توجه به با شکست سه بر هیچ ژاپن مقابل برزیل، ژاپنی‌ها دو پله سقوط کردند و پایین‌تر از ایران در رده هشتم قرار گرفتند. ایران همچنان در رتبه هفتم جهان است.

بیشتر از ورزش