تعلیق حساب فیس‌بوک دونالد ترامپ تا ژانویه ۲۰۲۳ قطعی شد

هیئت نظارت فیس‌بوک پیشتر گفته بود که تعلیق دائمی صفحه دونالد ترامپ اشتباه است

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده- Olivier DOULIERY / AFP

شرکت فیس‌بوک روز جمعه اعلام کرد حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده را دست‌کم تا ژانویه ۲۰۲۳ میلادی در حالت تعلیق نگه خواهد داشت.

حساب فیس‌بوک دونالد ترامپ در پی حمله ششم ژانویه گروهی از طرفداران او به کنگره تعلیق شد و هیئت نظارت این شبکه اجتماعی پرطرفدار در ماه مه حکم به ادامه تعلیق داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استدلال فیس‌بوک این است که مطالب منتشر شده از سوی رئیس جمهوری وقت جرقه حمله به کنگره، که منجر به کشته شدن پنج نفر شد، را زد؛ اتهامی که ترامپ آن را رد کرده است.

با این حال هیئت نظارت فیس‌بوک پیشتر گفته بود که تعلیق دائمی صفحه آقای ترامپ اشتباه است و شش ماه فرصت داد تا در مورد «واکنش متناسب» به این موضوع تصمیم‌گیری شود.

مبنای تعلیق دو ساله حساب کاربری رئیس جمهوری سابق آمریکا از تاریخ هفتم ژانویه ۲۰۲۱، که برای نخستین بار دسترسی او به حسابش درفیس‌بوک قطع شد، محاسبه می‌شود.

به نوشته رویترز، شرکت فیس‌بوک گفته است تنها در صورتی این تعلیق پس از ژانویه ۲۰۲۳ ادامه می‌یابد که احتمال به خطر افتادن امنیت عمومی در صورت لغو تعلیق محرز باشد.

این خبرگزاری با یکی از سخنگویان دونالد ترامپ برای اظهارنظر در مورد این تصمیم فیس‌بوک تماس گرفته است، که تا زمان انتشار این خبر هنوز پاسخی از سوی او دریافت نشده است.