آغاز نمایش عمومی لباس عروسی شاهدخت دایانا بعد از ۲۵سال انتظار

لباس عروسی را شاهزاده ویلیام و هری به نمایشگاه امانت دادند

شاهزاده هری و ویلیام با قرض دادن لباس عروسی مادر خود به نمایشگاه سلطنتی، این امکان را به دوست داران خوش‌پوشی و علاقه‌مندان مادر فقیدشان دادند تا این لباس منحصربه‌فرد را بعد از ۲۵ سال دوباره از نزدیک ببینند.

لیدی دایانا اسپنسر با پوشیدن این لباس که ترکیبی از تاریخ خانواده سلطنتی و طراحی مدرن قرن بیستمی بود، با چارلز، ولیعهد بریتانیا ازدواج کرد و شاهدخت ولز شد.

این لباس به‌صورت کامل همراه با دنباله تماشایی پولک‌دوزی شده‌اش که طول راهروی کلیسای جامع سنت پل را در روز عروسی پوشانده بود، به نمایش درآمده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از مشهورترین پیراهن‌های عروسی جهان را دیوید و الیزابت امانوئل، زوج هنرمند، طراحی کردند. آن‌ها قبلا هم برای دایانا لباس دوخته بودند و تجربه کار برای ملکه را هم داشتند.

طراح لباس بعدها گفت آن زمان یک‌چیز برایشان مهم بوده و آن به‌یادماندنی بودن لباس است. الآن می‌توانیم بگوییم آن‌ها به این هدفشان رسیدند.

پارچه تافته ابریشم عاجی که برای لباس انتخاب شد با تورهایی پوشانده شد که در اصل متعلق به ملکه ماری، مادربزرگ ملکه الیزابت بود.

دنباله هشت متری فراموش‌نشدنی لباس هم هنوز عنوان طولانی‌ترین دنباله لباس را حفظ کرده است.

زمانی که شاهزاده هری این لباس را به ارث برد، خیلی‌ها کمان می‌کردند که دیگر شانس دیدن آن را نخواهند داشت و این نمونه منحصربه‌فرد در «مجموعه خصوصی ساسکس ها و کمبریج‌ها» دور از چشم دیگران خواهد ماند اما آن‌ها این لباس را برای نمایش عمومی به کاخ کینگستون در لندن فرستادند.

به‌جز لباس، طرح‌های اولیه، تکه‌های پارچه و عکس‌هایی دیده نشده از مجموعه لباس‌ها در مراسم خاندان سلطنتی و قسمت‌هایی از فرایند آماده‌سازی لباس را هم در این نمایشگاه می‌شود دید. همچنین لباس‌هایی که شاهدخت دایانا قبل و بعد از مراسم پوشیده بود هم به نمایش گذاشته‌شده است. از جمله لباس صورتی معروف ماه‌عسل.

رازهای عروسی دایانا

طراح لباس عروسی بعدها فاش کرد که «لباس دوم» عروسی را هم آماده کرده بودند تا اگر طرح اصلی لو رفت، شاهدخت دایانا آن را بپوشد. طراحی، دوخت و آماده کردن این لباس به یکی از نمونه‌های مثال‌زدنی رازداری در این حرفه مبدل شده است.

دایانا اسپنسر جوان در طول دوران نامزدی وزن کم کرد و همین مسئله باعث شد بعضی قسمت‌های لباس را بشکافند و دوباره بدوزند تا اندازه شود. در مجموعه تلویزیونی پر حاشیه «تاج» به راز لاغری او پرداخته شد. گفته می‌شود شاهدخت از بیماری بولیمیا «اختلال عصبی در غذا خوردن» رنج می‌برد.

نمایشگاه موقت «سبک پوشش خاندان سلطنتی» که از دیروز درهایش به روی عموم باز شده است تا اول ژانویه سال آینده ادامه خواهد داشت.

بیشتر از مُد و زیبایی