وزیر دفاع اسرائیل در واشنگتن: باید جلو تهاجم ایران را بگیریم

بنی گانتز در این سفر با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، ملاقات کرد 

کاخ سفید روز پنجشنبه، سوم ژوئن، در بیانیه‌ای از دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، با بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در شهر واشنگتن خبر داد.

به گفته بیانیه کاخ سفید، آن‌ها درباره تهدید رفتار تهاجمی جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه گفت‌وگو کرده و بر عزم خود برای مقابله با این تهدیدها تاکید کردند. کاخ سفید گفت سالیوان و گانتز، توافق کردند که آمریکا و اسرائیل در هفته‌های آینده برای پیشبرد اولویت‌های استراتژیک خود در منطقه در ارتباط نزدیک باشند.

گانتز همچنین روز سه‌شنبه در وزارت خارجه آمریکا در شهر واشنگتن، با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، ملاقات کرد. گانتز قبل از مذاکره با بلینکن، در گفت‌وگو با خبرنگاران از حمایت دولت جو بایدن از اسرائیل قدردانی کرد و گفت با وزیر خارجه آمریکا «درباره مساله ایران، فلسطینی‌ها، غزه و همکاری در جهت ثبات و منفعت همگان»‌ مذاکره خواهد کرد.

به گزارش اورشلیم‌پست، ملاقات با جیک سالیوان و آنتونی بلینکن در واشنگتن، در چارچوب دیدارهای رسمی است که گانتز برای مقابله تهدید ایران، غزه و لبنان و همچنین مذاکره درباره خرید تسلیحات برنامه‌ریزی کرده است. او قرار است با مقام‌های ارشد پنتاگون نیز ملاقات کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گانتز در توییتی درباره ملاقات با سالیوان نوشت: «ما درباره نیاز به بهبود ثبات منطقه و متوقف کردن تهاجم‌های ایران صحبت کردیم.»

در بیانیه کاخ سفید آمده است که تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه، تداوم همکاری آمریکا و اسرائیل درباره مسائل مربوط به امنیت و منافع مشترک و تقویت ثبات، آرامش و امنیت کل منطقه از دیگر محورهای مذاکرات میان مشاور امنیت ملی آمریکا و وزیر دفاع اسرائیل بود.

سالیوان بر حمایت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از حق اسرائیل در دفاع از خود و تعهد به شراکت امنیتی آمریکا و اسرائیل، از جمله پشتیبانی از سازوکار امنیتی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین و همچنین اهمیت رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه تاکید کرد.