طرح دوباره ابهام‌ها درمورد مرگ علی انصاریان در اثر کرونا

طرفداران او با جمع‌آوری نزدیک به ۲۵هزار امضا، خواستار شفاف‌سازی علت مرگ انصاریان شدند

علی انصاریان، بازیکن شناخته‌شده فوتبال و بازیگر سبنما و تلویزیون، ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در اثر ابتلا به کووید-۱۹ درگذشت- تصویر از حساب اینستاگرام aliziyaoriginal@

حدود چهار ماه پس از درگذشت علی انصاریان، بازیکن پیشکسوت و شناخته‌شده فوتبال و بازیگر سینما و تلویزیون، در اثر ابتلا به بیماری کرونا، بار دیگر ابهام‌‌هایی درمورد علت دقیق مرگ و احتمال قصور و خطای پزشکی در جریان مداوای او مطرح شده است. 

علی انصاریان ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در اثر ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان فرهیختگان تهران درگذشت. مرگ این ورزشکار ۴۳ساله  از همین زمان با واکنش‌های فراوان مردم و طرفداران او روبه رو شد و عده‌ای با اشاره به این‌که بیماری او از زمان بستری‌شدن در بیمارستان، روندی رو به بهبود داشته است، مرگ ناگهانی او را مشکوک خوانده و پزشک معالج او را به قصور متهم کرده بودند.

روزنامه شرق، روز پنجشنبه، ۱۳ خردادماه، در گزارشی نوشت که طرفداران علی انصاریان با راه‌اندازی یک کارزار اینترنتی و جمع‌آوری حدود «۲۵هزار امضا»، از دادستان کل کشور، وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پزشکی خواسته‌اند تا درباره علت مرگ علی انصاریان، «از سهل‌انگاری‌های صورت‌گرفته در استودیو برنامه دربی» که منجر به ابتلای او شده است، تا «احتمال قصور پزشکی در روند درمان» را پیگیری و شفاف‌سازی کنند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنابر گزارش‌ها، ابتلای علی انصاریان به بیماری کرونا، به شرکت او در ویژه‌برنامه زنده اینترنتی باشگاه پرسپولیس برای دربی در ۲۳ دی‌ماه و حضور او در کنار مهرداد میناوند، دیگر بازیکن شناخته‌شده فوتبال، در استودیوی این برنامه بازمی‌گردد که دستورالعمل‌های بهداشتی، ازجمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در آن‌جا رعایت نشده بود. مهرداد میناوند نیز که خود در آن برنامه از احساس بیماری گفته بود، یک هفته پیش از انصاریان جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داد. طرفداران علی انصاریان، پیش از این نیز بارها مطرح کرده بودند که باید به نقش عوامل این برنامه در آلوده‌شدن او به بیماری رسیدگی شود.

هم‌زمان، محمدرضا هاشمیان، یکی از پزشکان معالج انصاریان، در یک لایو اینستاگرامی و پس از آن، گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف، با رد شبهات و اتهامات مربوط به قصور پزشکی، آن‌ها را شایعه دانست و از شکایت به دادگاه خبر داد. او گفت که از محمدحسین میثاقی، مجری تلویزیون و همچنین حامد اژدری، داماد خانواده انصاریان، که به گفته او این شایعات را پخش کرده‌اند، به‌طور رسمی شکایت کرده است. به گفته او، نتیجه نهایی دادگاه در این زمینه پس از انتخابات ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد. 

به گفته هاشمیان، علت مرگ علی انصاریان این بود که پس از ابتلا به کرونا بسیار دیر به بیمارستان مراجعه کرده و درگیری ریه‌اش بسیار بالا بوده و کارکرد کلیه و کبد او هم افت کرده بوده است. او افزود: «آن قدر درگیری ریوی انصاریان شدید شد که با آمبولانس به بیمارستان آمد و با وجود ارائه بیشترین امکانات درمانی برای او متاسفانه موفق به بهبودی وی نشدیم.»

بیشتر از ورزش