گودی کمر چه ربطی به گران شدن قیمت خودرو دارد؟

ایلان ماسک دلیل افزایش بهای خودروهای تسلا را توضیح می‌دهد

ماسک گفت که تصمیم برای حذف این ویژگی، به این دلیل بود که اطلاعات شرکت نشان داد از آن، «تقریبا هیچ» استفاده‌ای نمی‌شد-ETHAN MILLER / GETTY IMAGES VIA AFP

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز دوشنبه ۳۱ مه، گفت که قیمت برخی از خودروهای این شرکت به دلیل اختلال در زنجیره تامین محصولات در عرصه جهانی صنعت خودروسازی، به ویژه در عرضه مواد اولیه، در حال افزایش است.

ماسک در واکنش به کاربری که از افزایش قیمت خودروهای تسلا اظهار نارضایتی کرده بود، توییت کرد؛ چرا که علاوه بر بالا رفتن قیمت، بعضی از ویژگی‌های خودرو از جمله برآمدگی گودی کمر صندلی‌های خودروی مدل وای نیز حذف شده است. 

رئیس شرکت‌های اسپیس‌اکس و تسلا گفت که این برآمدگی، که برای راحت‌تر نشستن مسافران به ویژه در سفرهای طولانی و جلوگیری از درد کمر تعبیه شده بود، فقط از صندلی‌های جلوی مدل ۳ و مدل وای حذف شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماسک گفت که تصمیم برای حذف این ویژگی، به این دلیل بود که اطلاعات شرکت نشان داد از این ویژگی، «تقریبا هیچ» استفاده‌ای نمی‌شد.

ماسک افزود: «وقتی تقریبا هیچ کس از آن استفاده نمی‌کند ارزش هزینه کردن و تولید عمده آن برای همه را ندارد. قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه که در سراسر این صنعت جریان دارد، بالا رفته است.»

الکترک، وب‌سایت خبری متخصص در این حوزه، گزارش کرده است که سایر خودروسازان نیز ممکن است به علت اختلال در عرضه مواد اولیه، درباره برآمدگی گودی کمر تصمیم‌های مشابهی اتخاذ کنند. 

فرد لمبرت، سردبیر الکترک، روز سه‌شنبه، اول ژوئن در توییتی نوشت: «به نظر می‌رسد سایر خودروسازان نیز با همین مسئله مواجهند که به احتمال زیاد به دلیل کمبود عرضه آن است و نه به این علت که تسلا تصمیم گرفته است این ویژگی را حذف کند.»

لمبرت به نقل از منبعی گمنام خبر داد که ب‌ام‌و نیز برآمدگی گودی کمر را از صندلی کنار راننده خودروهای مدل اکس۳ برمی‌دارد و افزود که برعکس تسلا، آنها به دلیل حذف این ویژگی، به مشتریان تخفیف می‌دهند.

او گفت: «اگر تسلا برای این مسئله تخفیفی درنظر نگرفته است، به نظرم می‌خواهد آن را بعدا به خودروهای فروخته شده، اضافه کند. خلاصه این وضعیت بغرنجی نیست اما فقدان شفافیت و ارتباط از طرف تسلا، آن را به مشکلی بزرگ‌تر تبدیل کرده است.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی