موجودی واکسن کرونا در خوزستان به پایان رسید

در هفته‌های گذشته هم‌زمان با شیوع نوع جهش‌یافته کرونا در برخی شهرستان‌های استان خوزستان وضعیت قرمز اعلام شد

استان خوزستان در حال واکسینه کردن عمومی افراد بالای ۶۵ سال است - عکس از تسنیم 

«واکسیناسیون علیه کرونا به دلیل تمام شدن موجودی واکسن در خوزستان متوقف شد.» این خبر را رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اعلام کرد و گفت: «منتظر محموله بعدی واکسن هستیم تا واکسیناسیون گروه‌های هدف را در این استان ادامه دهیم.»

به گزارش ایرنا، فرهاد ابول‌نژادیان شب گذشته (دوشنبه) در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد بود که این استان در حال واکسینه کردن عمومی افراد بالای ۶۵ سال است اما امروز خبر رسید به دلیل پایان یافتن موجودی واکسن، واکسینه کردن عمومی در این استان تا رسیدن محموله بعدی متوقف شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال حاضر ۱۵ شهرستان استان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۲ شهرستان در حالت زرد هستند و تاکنون حدود ۱۶۲ هزار خوزستانی مقابل کرونا واکسینه شده‌اند. این در حالی است که در هفته‌های گذشته هم‌زمان با شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در برخی شهرستان‌های استان خوزستان وضعیت قرمز اعلام شد.

روند افزایشی ابتلا به کرونا در پاییز و زمستان سال گذشته (۱۳۹۹) نیز استان خوزستان را در وضعیت قرمز نگه داشته بود به طوری‌ که در بهمن‌ماه اعلام شد آمار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در این استان تا ۵۲ درصد افزایش یافته است.

پایان یافتن موجودی واکسن استان خوزستان در حالی اعلام شده که در ۱۵ اردیبهشت‌ماه وزیر بهداشت از شیوع ویروس آفریقایی در استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان خبر داد و رئیس ستاد مقابله با کرونا در خوزستان، در هفته‌های‌ پایانی اردیبهشت نیز با اعلام قرار گرفتن ۱۷ شهر این استان در وضعیت قرمز و نارنجی گفت که با توجه به شیوع سویه‌های جهش‌یافته وضعیت در استان خوزستان شکننده است و همچنان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.