حذف زود‌هنگام دومینیک تیم از مسابقات تنیس رولند گاروس

دومینیک تیم اتریشی مرد شماره چهار تنیس جهان که در دو دوره این رقابت‌ها به مقام نایب‌قهرمانی رسیده بود بازی را به پابلو آندوخار اسپانیایی واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت

دومینیک تیم مرد شماره ۴ تنیس جهان - MARTIN BUREAU / AFP

دور نخست مسابقات تنیس آزاد فرانسه معروف به رولند گاروس روز گذشته (یکشنبه ۳۰ مه) پیگیری شد و با اتفاق‌های عجیبی همراه بود.

دومینیک تیم اتریشی مرد شماره چهار تنیس جهان که در دو دوره این رقابت‌ها به مقام نایب‌قهرمانی رسیده بود بازی را به پابلو آندوخار اسپانیایی واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

دومینیک تیم در این مسابقه ابتدا در دو ست ابتدایی به پیروزی رسید اما در سه ست بعدی غافلگیر شد و آندوخار توانست با یک بازی هوشمندانه نتیجه را به سود خود عوض کند. این دومین مسابقه مهم آندوخار در سال جاری (۲۰۲۱) است که مقابل ۱۰ نفر دنیا برگزار می‌کند و به پیروزی می‌رسد.

او هفته گذشته نیز در مسابقات ۲۵۰ امتیازی سوییس موفق شده بود تا راجر فدرر، مرد شماره هشت تنیس جهان، را مغلوب کند. آندوخار پس از یک سال دوری  به دلیل آسیب‌دیدگی به مسابقات تنیس باز گشته است و هم‌اکنون در رده ۶۸ برترین تنیس‌بازان جهان قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به این ترتیب آندوخار برای رسیدن به مراحل بعدی بازی‌های ساده‌تری را پیش رو خواهد داشت. او پس از این پیروزی باارزش گفت: «من تاکنون روی صفحه نخست مجلات یا در کانون خبرها نبوده‌ام، دو هفته فوق‌العاده برای من و این دو پیروزی مانند هدیه کریسمس است که خیلی زود آن را دریافت کرده‌ام.

از دیگر مسابقات مهم و اتفاق‌های عجیب در روز نخست رقابت‌ها می‌توان به حذف دیمیتروف، تنیسور صاحب‌نام بلغاری، اشاره کرد که به‌ناچار در حالی که در مسابقه پیش بود به علت آسیب‌دیدگی بازی را نیمه‌کاره رها کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

دیمیتروف در این مسابقه موفق شده بود ست‌های اول و دوم را از آن خود کند و در ست سوم در حالی که پنج بر یک پیش بود و فقط یک گیم تا پیروزی در مسابقه فاصله داشت دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر شد، مشکلی مشابه در مسابقات تنیس استرالیا که او را از ادامه مسابقه مقابل اصلان کاراتسف بازداشته بود.

با توجه به این آسیب‌دیدگی حضور این تنیسور صاحب‌نام در مسابقات تنیس ویمبلدون و مسابقات المپیک توکیو نامشخص به نظر می‌رسد. الکساندر زورف دیگر تنیس‌باز صاحب‌نام در این مسابقات موفق شد در یک بازی سخت و دشوار در پنج ست تنیسور گمنامی از کشور آلمان را شکست دهد و راهی دور دوم مسابقات شد.

راجر فدرر نیز امروز برای نخستین بار پس از ۴۸۷ روز در یک مسابقه گرند اسلم به میدان می‌رود. آخرین حضور او در یک مسابقه گرند اسلم به دیدار نیمه‌نهایی در رقابت‌های استرالیا در سال ۲۰۲۰ بر می‌گردد که در آن مسابقه مغلوب جوکوویچ شد و از رسیدن به مسابقه نهایی باز ماند.  

در قسمت زنان مهم‌ترین مسابقه بین دو تنیسور باسابقه انجام شد و ویکتوریا آزارنکا که مدتی است از شرایط مسابقه و قهرمانی دور مانده است مقابل کوزنتسوا از روسیه قرار گرفت. هر دو تنیسور که سابقه قهرمانی در مسابقات گرند اسلم را در کارنامه خود دارند پس از مدت‌ها در این مسابقات حاضر شدند و آزارنکا موفق شد در سه ست کوزنتسووا، تنیسور پا به سن گذاشته را شکست دهد و راهی دور دوم مسابقات شود.

بیشتر از تنيس