شش تن از نیروهای لشکر فاطمیون در سوریه کشته شدند

لشکر فاطمیون متشکل از نیروهای افغان تحت هدایت حکومت ایران است

برخی منتقدان حکومت ایران را متهم می‌کنند از نیروهای افغان برای حملاتی استفاده می‌کند که می‌داند احتمال کشتار در آن‌ها بالا است‌ـ عکس از خبرگزاری افق

جمعه شب گذشته، در جریان درگیری‌هایی در مرکز سوریه، شش نیروی «لشکر فاطمیون» کشته شدند و چهار تن دیگر مجروح شدند. هنوز معلوم نیست چه نیرویی به این گروه حمله کرده است. 

لشکر فاطمیون در سال ۲۰۱۴ در میانه جنگ داخلی سوریه تشکیل شد و عمدتا متشکل از نیروهای شیعه افغان است که تحت نظارت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. 

در سال‌ها و ماه‌های اخیر، لشکر فاطمیون به‌خصوص در نواحی غرب رود فرات در استان دیرالزورِ سوریه، شهر بوکمال، مناطق مرزی سوریه و عراق، و نواحی بیابانی شرق استان حمص عملیات داشته است. برخی منتقدان حکومت ایران را متهم می‌کنند از نیروهای افغان برای حملاتی استفاده می‌کند که می‌داند احتمال کشتار در آن‌ها بالا است. 

به گزارش شبکه خبری «عین الفرات» که وابسته به اپوزیسیون سوریه است، هواپیماهای جنگیِ نیرویی نامعلوم، ۲۲ حمله علیه اهدافی در جنوب منطقه السخنه در شرق شهر پالمیرا، که در شرق استان حمص واقع شده است، انجام دادند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این حمله نیز شاهد حملات طولانی نیروهای مسلح ناشناخته‌ای علیه مقر مرکزی لشکر فاطمیون در حومه شهر السخنه بودیم، حمله‌ای که نزدیک به یک ساعت طول کشید و با تسلیحات سنگین و موشک انجام می‌شد، اما هنوز معلوم نیست کدام‌یک از قدرت‌های درگیر در جنگ داخلی سوریه این حمله مرگبار علیه فاطمیون را انجام داده‌اند. چهار نیروی زخمی این لشکر به بیمارستان نظامی پالمیرا منتقل شدند.

در عین حال، دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نهاد مستقر در بریتانیا و نزدیک به اپوزیسیون سوریه، از انفجار یک مین در روستاهای اطراف پالمیرا خبر داد که نیروهای حکومت بشار اسد را زخمی کرده است. این حادثه در جریان گشت‌های ارتش اسد برای یافتن و انهدام نیروهای گروه تروریستی داعش در مناطق بیابانی سوریه رخ داد. 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین افزود که هواپیماهای جنگی روسیه جمعه‌شب دست به بمباران شدید در مناطقی در صحرای سوریه زدند. در گزارش این نهاد آمده است که بیش از ۳۰ حمله هوایی در روستاهای پالمیرا، اثریا در شرق حما، و صحرای الرصافه در نزدیکی شهر رقه انجام شده است. رقه زمانی پایتخت حکومت داعش بود، اما اکنون در اختیار «نیروهای دموکراتیک سوریه» است که محوریت آن با کردهای چپ‌گرا است و از حمایت نظامی آمریکا برخوردار است. 

در چند روز گذشته، روس‌ها بیش از ۱۰۰ حمله هوایی در مناطق گوناگون سوریه انجام داده‌اند که بیش از ۷۰ مورد آن در روز ۲۶ مه انجام شد. دست‌کم پنج نیروی داعش در آن حملات کشته شدند و چند تن دیگر از آن‌ها هم مجروح شدند.