نفرت‌پراکنی‌ها عزم آلیس کینسلا را برای درخشش در المپیک جزم می‌کند

این ورزشکار ۲۰ ساله گفت توهین‌ها انگیزه‌اش را بیشتر می‌کند تا ثابت کند در موردش اشتباه می‌کنند

کینسلا در اولین دوره حضور در بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع در سال ۲۰۱۸، سه مدال برد و در بازی‌های جام اروپا در سال ۲۰۱۹ مدال طلا کسب کرد‌‌ـ YE AUNG THU / AFP

در پی به راه افتادن موجی از توهین به‌دلیل شرکت آلیس کینسلا در بازی‌های المپیک، این ورزشکار از توهین‌کنندگان در فضای مجازی خواست تا پیش از نوشتن، اندکی بیندیشند.

این ژیمناستیک‌کار ۲۰ ساله در اولین دوره حضور در بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع در سال ۲۰۱۸، سه مدال برد و در بازی‌های جام اروپا در سال ۲۰۱۹ در رشته چوب موازنه (یکی از ابزارها در ژیمناستیک هنری) مدال طلا کسب کرد.

در حالی که تیم قوی بریتانیا فقط چهار نفر را به المپیک می‌برد، تغییر دیرهنگام در ابزارهای مسابقات انتخابی المپیک، به نفع کینسلا تمام شده بود؛ در نتیجه، «ژیمناستیک‌دوستان فضای مجازی» سیلی از توهین به سوی کینسلا روانه کردند که او اوایل ماه مه، در جواب‌ آن‌ها مطلبی در اینستاگرام و توییتر منتشر کرد. او در این نوشته، ضمن پذیرش دردسرهای زندگی ورزشکاران برجسته گفت بعضی مردم زیادی تند رفته‌اند.

کینسلا، که در همکاری با شرکت املاک و مستغلات پرپل‌ بریکز سعی داشت مردم بریتانیا را به حمایت از تیم این کشور در المپیک توکیو تشویق کند، نوشته است: «از این بدتر ندیده بودم؛ هرچه پایین‌ می‌رفتم صفحه‌ام پر از نظر‌های نفرت‌پراکنانه بود. انگار مردم قبل از نوشتن اصلا فکر نمی‌کنند. البته ورزشکار معروف نمی‌تواند انتظار داشته باشد محبوب همه باشد و به نظر من، آدم می‌تواند اجازه دهد که این حرف‌ها او را از پای درآورد یا قوی‌تر کند. قطعا این حرف‌ها انگیزه‌ام را بیشتر می‌کند تا به آن‌ها ثابت کنم اشتباه می‌کنند. از آخرین دور بازی‌های انتخابی در کاردیف شروع شد. آن‌جا عملکردم خوب بود و ناگهان دیدم عده زیادی از نفرت‌پراکنان رو پنهان کردند و نظرشان دارد عوض می‌شود.»

پس از حضور به‌نسبت ناامیدکننده کینسلا در جام ملت‌های اروپا در ماه آوریل، عملکرد خوب او در رشته‌ حرکات زمینی و چوب موازنه در دو مسابقه آخر انتخابی که اوایل ماه جاری برگزار شد، بختش برای شرکت در المپیک ژاپن را بیشتر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قانون دوکشوری باعث شد کینسلا نتواند در بازی‌های نهایی همه‌جانبه شرکت کند و امیدها به تکرار موفقیت‌های دو سال پیش او بر باد رفت؛ اما کینسلا، دختر مارک، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال جمهوری ایرلند، مطمئن است می‌تواند دوباره یکه‌تاز عرصه این ورزش شود.

او گفت: «رفتن به توکیو آرزوی من است. کل امسال در این فکر بودم و با آنکه از خودم مطمئنم، کمی اضطراب دارم و منتظرم ببینم تلاشم کافی بوده است یا نه. به یاد دارم مسابقات ورزشکارانی همچون ناستیا لیوکین و بث توئدل را که از الگوهایم هستند، در بازی‌های پکن و لندن تماشا می‌کردم و در واقع، می‌توانستم در قالب برنامه‌ای بلندپروازانه به بازی‌های ریو هم بروم و همین به من بیش از پیش انگیزه داد. هدف اصلی‌ام در آن‌جا فقط لذت بردن از مسابقات و تجربه‌اندوزی است اما دلم می‌خواهد بتوانم به مسابقه نهایی همه‌جانبه و چوب موازنه و همچنین مسابقه نهایی تیمی برسم. ژیمناستیک ورزشی است که در روز مسابقه هر اتفاقی ممکن است بیفتد. اروپایی‌ها امسال چندان طبق برنامه‌ پیش نرفتند اما این اولین مسابقه‌ای بود که بعد از همه‌گیری کرونا برگزار می‌شد. برای گردگیری و کمی تمرین پیش از فرا رسیدن تابستان، دستگرمی خوبی بود. درس‌های خوبی گرفتم و می‌دانم اگر در بهترین وضعیتم بودم، حالا آن بالا ایستاده بودم.»

جسیکا گادیروای نوجوان با کسب سه مدال از جمله مدال طلای مسابقات زمینی در اولین حضورش در مسابقات بین‌المللی سوییس، به سرخط خبرهای بریتانیا راه یافت.

رقابت بر سر راهیابی به تیم المپیک تنگاتنگ است. با این حال، کینسلا از موفقیت هم‌تیمی‌اش هیجان‌زده شد. او گفت: «خیلی برای جس خوشحال شدم و برای اِم [امیلی مورگان] و همچنین کسب مدال برنز در پارالل. البته که دلم می‌خواست خودم در مسابقه شرکت می‌کردم و مقامی به دست می‌آوردم، اما گاهی بخت با آدم یار نیست. از دخترانی که مسابقه می‌دادند حمایت کردم و برایشان خیلی خوشحالم.»

با اینکه اخیرا فضای رسانه‌های اجتماعی حسابی کینسلا را نواخته است، او معتقد است اگر بتواند به تیم المپیک بریتانیا راه یابد، ارزش برنامه‌هایی مانند فیس‌تایم و واتس‌اپ از همیشه بیشتر خواهد بود. والدین، برادر، خواهر و دوست‌پسر کینسلا با وجود برنامه قبلی، نمی‌توانند برای حمایت از او در محل مسابقات حضور یابند و او سعی خواهد کرد به کمک فناوری، از هر فرصتی برای در جریان گذاشتن آن‌ها از روند مسابقات استفاده کند.

او افزود: «حفظ ارتباط با خانواده در آن‌جا واقعا برایم مهم است. هر روز در فیس‌تایم با همه‌ آن‌ها تماس می‌گیرم و همین که بدانم مسابقات را تماشا و در خانه من را تشویق می‌کنند برایم قوت قلب است. البته این که هیچ هواداری در خارج از کشور نداشته باشم و نتوانم با مردم ارتباط بگیرم، حس عجیبی خواهد بود؛ با این حال به نظرم المپیک خاصی می‌شود. مهم‌ترین مسئله این است که می‌رویم مسابقه بدهیم و بی‌صبرانه منتظرم به این مسابقات بروم.»

آلیس کینسلا با همکاری پرپل‌ بریکز سعی می‌کند مردم بریتانیا را به حمایت از تیم این کشور در المپیک توکیو تشویق کند تا تجربه عالی حمایت خانگی این تیم در بازی‌های لندن ۲۰۱۲ تکرار شود. به PurplebricksUK@ یا تارنمای https://www.purplebricks.co.uk/team-gb مراجعه کنید.

© The Independent

بیشتر از ورزش