عدم تحویل گواهی پزشکی قانونی به مادر بهنام محجوبی

بهنام محجوبی درپی مسمومیت دارویی از زندان اوین به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان لقمان تهران منتقل شده بود

بهنام محجوبی از دراویش گنابادی زندانی در ایران، در سه‌شنبه ۲۸ بهمن سه‌روز پس از انتقالش به بیمارستان لقمان تهران درگذشت - عکس از شبکه‌های اجتماعی

بتول حسینی،‌ مادر بهنام محجوبی، درویش گنابادی که سوم اسفند سال ۹۹ پس از انتقال از زندان به بیمارستان لقمان به دلیل شرایط وخیم جسمانی جان باخت در ویدئویی از عدم تحویل گواهی پزشکی قانونی خبر داد.

خانم حسینی جمعه ۷ خرداد با انتشار یک ویدئو گفت: بهنام را در پی شکنجه در زندان اوین و بیمارستان رازی امین‌آباد شهید کردند و حالا از تحویل گواهی پزشک قانونی سر باز می‌زنند. 

مادر بهنام محجوبی از پیگیری‌های خود و دو تن از وکلای این پرونده گفت و اضافه کرد بعد از گذشت سه ماه هنوز هیچ پیشرفتی در روند پرونده دیده نمی‌شود و جوابی هم از پزشکی قانونی نرسیده است.

خانم حسینی از مردم، فعالان و جوامع بین‌المللی خواست تا صدای دادخواهی بهنام باشند تا خون او پایمال نشود و بهنام‌های دیگر کشته نشوند.

بهنام محجوبی به دلیل حضور در تجمع دراویش گنابادی در بهمن‌ سال ۹۶ در تهران به دو سال زندان محکوم شد.

وی دوران محکومیت دوساله خود را در زندان اوین در شرایطی می‌گذراند، که خانواده او، بارها درمورد وضعیت سلامت او در زندان هشدار داده بودند.

این درویش گنابادی بهمن ماه سال ۱۳۹۹ درپی مسمومیت دارویی از زندان اوین به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان لقمان تهران منتقل شده بود و سوم اسفند مقام‌های قضائی اعلام کردند که او جان باخته است.