انتصاب تهیه‌‌کننده «گاندو» در ستاد انتخاباتی رئیسی

زهرا شیخی، از دیگر منتقدان دولت به ستاد انتخاباتی امیرحسین قاضی‌زاده رفت

پس از پخش بخش نخست سریال گاندو، محمدجواد ظریف به رهبر جمهوری اسلامی نامه‌ای نوشت و سکوت مقابل این حجم از تخریب را جایز ندانست‌ـ عکس از خبرگزاری موج

مجتبی امینی، تهیه‌کننده سریال «گاندو»، که از چهره‌های شناخته‌شده صداوسیما با تهیه‌کنندگی برنامه‌های «چلچراغ» و «هفت» است و مجادله او با اعضای دولت حسن روحانی و محمدجواد ظریف بر سر صحنه‌سازی یا واقعی بودن مسائل مطرح‌شده در این سریال سوژه مهم رسانه‌ها بوده است، به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی هنرمندان سید‌ابراهیم رئیسی معرفی شد. 

امینی که پیش‌تر در سال ۲۰۱۸، برای تهیه مستندی تلویزیونی از مذاکرات هسته‌ای، تیم ایران در این مذاکرات را همراهی کرده بود، مدعی شد که با مخالفت ظریف، ساخت این مستند محقق نشد و سپس، در پاسخ به اعضای دولت حسن روحانی در مورد تخیلی بودن مسائل طرح‌شده در سریال گاندو گفت: «سریال گاندو توهم و تخیل نیست، صدای در گلو مانده مردم ایران است.» 

او در بخش اول و دوم این سریال، که پخش آن نیمه‌تمام ماند، عملکرد دولت حسن روحانی در مسائل امنیتی مذاکرات هسته‌ای را به‌صورت جدی زیر سوال برده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مردادماه سال ۱۳۹۸، با پخش بخش نخست سریال گاندو، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی خبر داد که در مورد مسائل مطرح‌شده در این سریال، محمدجواد ظریف به رهبر جمهوری اسلامی نامه‌ای نوشته و سکوت مقابل این حجم از تخریب را جایز ندانسته است. 

اما پس از پخش بخش دوم این سریال در نوروز امسال بود که مناقشه بر سر آنچه سازندگان این سریال در مورد مسائل امنیتی گوناگون دولت طرح کردند بالا گرفت. 

ظریف در همین زمینه و پیش از انتشار فایل صوتی صحبت‌هایش، که موجب شد از ورود به صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری به‌عنوان یکی از گزینه‌های مهم اصلاح‌طلبان کنار بکشد، در جلسه‌ای در کلاب‌هاوس گفت: «گاندو از اول تا آخر دروغ است.» 

همچنین در ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۸، محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، در پاسخ به نمایندگان مجلس پیرامون مطالب مطرح‌شده در سریال گاندو، ادعا کرده بود «گاندو صرفا یک سریال در چارچوب یک فیلم بود که بخشی از آن مورد تایید وزارت اطلاعات نبود و حذف شد و مابقی نیز فارغ از واقعیت، در قالب یک فیلم پخش شده است.»

امینی تنها چهره منتقد دولت روحانی نیست که روز گذشته در ستاد انتخابات نامزدهای اصول‌گرایان منصوب شده است. 

زهرا شیخی مبارکه، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی، نیز فرد دیگری است که روز گذشته امیرحسین قاضی‌زاده در توییتر خبر منصوب شدنش به‌ ریاست ستاد انتخاباتی‌اش را اعلام کرد. قاضی‌زاده نوشت: «با افتخار، خانم دکتر شیخی فرزند عزیز شهید و پزشک نخبه، استاد دانشگاه، مادر سه فرزند، نماینده برجسته مجلس و از جوانان گام دوم را به‌عنوان ریاست ستاد انتخاباتی‌ام انتخاب کردم.» 

خانم شیخی با ارسال نامه‌ای گلایه‌آمیز به حسن روحانی، از بی‌توجهی دولت به استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی ایران برای درمان مبتلایان به کرونا انتقاد کرده بود. 

این عضو کمیسیون بهداشت و رئیس کمیته طب ایرانی مجلس شورای اسلامی مدعی شده بود در ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ رنگ‌و‌بویی از آرایش جنگی وجود ندارد. 

او بی‌توجهی به ظرفیت‌های طب سنتی، بومی و مکمل، همچنین اجرایی نشدن سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی را مصداق بی‌‌اعتنایی و پاسخگو نبودن به نیاز مردم و یکی از مسائل مورد انتقاد جدی عنوان کرد.