اشاره غیرمستقیم رونالدو به ترک یوونتوس

رونالدو می‌گوید به هدفی که پس از ورود به ایتالیا در سال ۲۰۱۸ برای خود تعیین کرده بود، رسیده است

رونالدو: در پی ثبت رکورد نیستم، این رکوردها هستند که مرا دنبال می‌کنند- MIGUEL MEDINA / AFP

کریستیانو رونالدو با بیان این که به هدفی که پس از ورود به ایتالیا در سال ۲۰۱۸ برای خود تعیین کرده بود، رسیده است، غیرمستقیم به تصمیمش برای ترک یوونتوس اشاره کرده است. او در این سخنان همچنین «از همه کسانی که در این سفر همراه [او] بوده‌اند، تشکر» کرده است.

یوونتوس (بانوی پیر فوتبال ایتالیا) در آخرین روز این فصل مسابقات سری آ با شکست ناپولی ورود به لیگ قهرمانان برای خود تضمین کرد، و نیز جام  کوپای ایتالیا را هم به خانه برد.

اما این فصل با واگذاری عنوان اسکودتو به اینترمیلان و پایان گرفتن سرآوری ۹ ساله در راس فوتبال ایتالیا، برای یوونتوس فصل دلسردکننده‌ای بود.

با بی‌اطمینانی در پیوند با آینده آندره پیرلو در جایگاه سرمربی یوونتوس و نیز گمانه‌زنی در این باره که آیا رونالدو سال آخر قرارداد خود را در تورین تمدید می‌کند یا نه، اظهارنظر این بازیکن ۳۶ ساله در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی تردید بیشتری درباره احتمال خروج او از این تیم ایجاد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رونالدو گفت: «زندگی و حرفه هر بازیکن برتری پر از فراز و نشیب است. سال به سال، با تیم‌های خارق‌العاده، با بازیکنان خارق‌العاده، و با اهداف بلندپروازانه روبه‌رو هستیم. بنابراین همیشه باید بهترین تلاش خود را به‌خرج دهیم تا بازی خود را در سطح بالا نگه داریم.»

«امسال نتوانستیم عنوان قهرمانی سری آ را به دست آوریم. به اینترمیلان برای این پیروزی شایسته تبریک می‌گویم. با این حال، هر آنچه در این فصل در یوونتوس به دست آوردیم، چه جمعی و چه فردی، برای من ارزشمند است. کسب سوپرجام ایتالیا، جام ایتالیا، و جام بهترین گلزنان سری آ مایه شادی من است؛ به‌خصوص به دلیل دشواری کسب این دستاوردها در کشوری که کسب هیچ چیز سهل و آسان نیست.»

«با این دستاوردها، به هدفی رسیدم که از روز اول ورودم به ایتالیا برای خود تعیین کرده بودم: قهرمانی، جام و سوپرجام، و نیز بهترین بازیکن و بهترین گلزن در این کشور بزرگ فوتبال با بازیکنان فوق‌العاده، باشگاه‌های غول‌پیکر، و یک فرهنگ فوتبال کاملاً خاص.»

«قبلاً نیز گفته‌ام که در پی ثبت رکورد نیستم. این رکوردها هستند که مرا دنبال می‌کنند. برای کسانی که منظور مرا از این حرف نمی‌فهمند، توضیح بسیار ساده این است: فوتبال یک بازی جمعی است، اما با دستاوردهای شخصی است که ما به تیم‌هامان کمک می‌کنیم تا به اهداف خود برسد.»

«همیشه در نتیجه تلاش بسیار داخل زمین و خارج زمین است که در نهایت رکوردهای شخصی ظاهر می‌شوند و بازیکنان تیم‌ها عناوین جمعی کسب می‌کنند. دومی نتیجه طبیعی اولی است.»

«بنابراین، به واقعیتی که در روزهای اخیر به طرز گسترده‌ای تکرار شده است، بسیار افتخار می‌کنم: قهرمان انگلیس، اسپانیا و ایتالیا، برنده جام در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا، برنده سوپرجام در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا، بهترین بازیکن انگلیس، اسپانیا و ایتالیا، بهترین گلزن در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا، و بیش از ۱۰۰ گل برای باشگاهی در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا.»

«هیچ چیز با این احساس قابل مقایسه نیست که می‌دانم در همه کشورهایی که در آنها بازی کرده‌ام، اثری از خود بر جای گذاشته‌ام و هواداران باشگاه‌هایی را که از آنها نمایندگی کرده‌ام، شاد کرده‌ام. این همان هدفی است که من برای آن تلاش می‌کنم. این آن چیزی است که مرا به پیش می‌راند و چیزی است که من همیشه تا روز آخر به دنبال آن خواهم بود. با تشکر از همه کسانی که در این سفر با من همراه بودند! ما همراه هم هستیم!»

© The Independent

بیشتر از ورزش