یونایتد برای قهرمانی آماده است

امری در کارنامه خود با تیم فوتبال سویا، سابقه سه عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد و شاید بتوان گفت که این تنها برگ برنده وی مقابل یونایتد باشد

تمرین بازیکنان یونایتد پیش از بازی نهایی در لیگ اروپا - JANEK SKARZYNSKI / POOL / AFP

 اونای امری؛ متخصص لیگ اروپا

رقابت‌های فوتبالی فصل جاری، امشب برای یونایتد تمام خواهد شد و آن‌ها می‌توانند با قهرمانی در مسابقات لیگ اروپا، فصل بدون جام خود را کامل کنند و افتخاری دیگر برای تیم و هواداران خود به ارمغان بیاورند.

یونایتد که با پشت سر گذاشتن مقتدرانه آ.س. رم ایتالیا به فینال این مسابقات راه پیدا کرد، امیدوار است تا در این رقابت هم نمایش درخشانی داشته باشد و همانند سال ۲۰۱۷ دوباره عنوان قهرمانی را کسب کند؛ اما در طرف دیگر میدان هم تیمی وجود دارد که سرمربی آن‌ اونای امری است؛ کسی که شاید بتوان گفت متخصص قهرمانی در لیگ اروپا است. امری در کارنامه خود با تیم فوتبال سویا، سابقه سه عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد و شاید بتوان گفت که این تنها برگ برنده وی مقابل یونایتد باشد.

او در سه دوره متوالی در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این تیم اسپانیایی را به قهرمانی رساند و حالا با یکی دیگر از تیم‌های اسپانیایی به نام ویارئال، در پی کسب چهارمین عنوان قهرمانی است. آن‌ها در دیدار نیمه‌نهایی، تیم فوتبال آرسنال را از پیش رو برداشتند و به عبارتی، امری توانست از تیم سابقش انتقام سختی بگیرد و به دیدار پایانی صعود کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برونو فرناندز، هافبک منچستریونایتد، معتقد است که جام نصیب آن‌ها خواهد شد و بازیکنان تیم از هر لحاظ برای پیروزی در این مسابقه آماده هستند و از انگیزه بالایی دارند. او می‌گوید: «ما نماینده باشگاهیم و به‌ عنوان بازیکن، فقط به دنبال پیروزی هستیم. جام‌ها نیز بخشی از این باشگاهند.»

لوک شاو نیز که مانند فرناندز در نشست مطبوعاتی قبل از مسابقه حاضر بود، گفت که خوشحال است که مگوایر به همراه آن‌ها به اینجا آمده است و ابراز امیدواری کرد که او در این بازی حضور داشته باشد و خط دفاعی تیم را مستحکم‌تر کند.

مگوایر در جریان بازی مقابل لسترسیتی از ناحیه مچ پا به‌شدت آسیب دید و حضور او در بازی امشب در برابر ویارئال، همچنان نامشخص است. یونایتد در این مسابقه می‌تواند روی گلزنی‌های ادیسون کاوانی و فرناندز حساب باز کند. هر دو بازیکن در این مسابقات پنج گل به ثمر رسانده‌اند و میسون گرینوود جوان نیز در کنار این دو بازیکن باتجربه می‌تواند ضربه نهایی را به تیم اسپانیایی وارد کند.

در درون دروازه نیز به نظر می‌رسد سولسشر از دخیا استفاده خواهد کرد. او در مسابقات لیگ برتر به یک نیمکت‌نشین تبدیل شد و فقط در رقابت‌های لیگ اروپا شانس بازی پیدا کرد و احتمال می‌رود در صورت حضور در این مسابقه، آخرین بازی خود با پیراهن یونایتد انجام دهد و او از دسته بازیکنانی خواهد بود که در تابستان پیش رو یونایتد را ترک خواهد کرد.

اما نکته جالب برای یونایتدی‌ها سفر سر الکس فرگوسن، سرمربی پرآوازه و پرافتخار این باشگاه، به همراه تیم به شهر گدانسک در لهستان است تا در صورت پیروزی در این مسابقه، جشن قهرمانی را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.

سولسشر، سرمربی یونایتد، نیز در این باره گفته است: «به نظر من او یک فرد خاص و فوق‌العاده است و باید بگویم او دایره المعارف فوتبال است. می‌توانم بگویم من بیشتر دوران حرفه‌ای فوتبال خود را مدیون او و باشگاه هستم. او همیشه برای حرف زدن با بازیکنان و راهنمایی آن‌ها آماده است و امیدوارم از این مسابقه لذت ببرد.»

بیشتر از فوتبال