امید نامزدهای آیووا برای رقابت های ۲۰۲۰

فقط 9 نامزد برای دور بعدی مناظره ها واجد شرایط هستند

Jim WATSON / AFP

تولسی گابارد، نماینده زن کنگره از هاوایی، که اکثر سخنرانی هایش را با «درود» سرخوشانه آغاز می کند، می خواهد ساکنان آیووا را در مورد «هزینه بالای جنگ» آگاه کند، که به گفته او موجب کاسته شدن از اولویت های داخلی مانند آموزش و توسعه زیرساخت ها می شود.

ماریان ویلیامسون، نویسنده خودساخته، با خونسردی می گوید که می خواهد سیاست آمریکا را به گونه ای به هم بریزد که فراتر از شکست دونالد ترامپ برود و به «سطح قدرتمندتری» برسد. او می گوید: «شما باید با عشق رهبری کنید».

در همین حال، جاندلانی، صاحب کسب و کاری که نماینده کنگره شده و بیش از یک سال است در سراسر آیووا سفر می کند و خط مشی میانه رو دارد، می گوید خواسته های رادیکالی که از سوی برخی افراد در طیف دموکرات مطرح می شود رای دهندگان طیف میانه را  فراری دهد؛ رای دهندگانی که اگر امید به شکست آقای ترامپ داشته باشیم به آن ها نیاز داریم.  

از آنجا که مهلت مناظره های بعدی دمکرات ها در ماه سپتامبر پیش‌رو است، این حداقل چیزی است که این سه نفر امیدوار بودند با ثبت نام برای سخنرانی روز پنجشنبه «بحث های سیاسی» برای مردم تصویر کنند. همه آنها سعی می کنند امید ها را -- به کمک ارائه دیدگاهشان برای آمریکا -- زنده نگه دارند و راهی پیدا کنند تا ماه آینده در کنار امثال جو بایدن، الیزابت وارن و برنی سندرز قرار گیرند.

آنها تنها نیستند. ده ها نامزد انتخابات ریاست جمهوری این هفته به نمایشگاه ایالتی آیووا به دو مینس هجوم آورده اند و امیدوارند که امکانی بیابند تا شانس آنها را برای حضور در فراکسیون های حزبی تا شش ماه دیگر تقویت کند.

در این رویداد به هر یک از نامزدها فرصتی داده می شود تا به روی سکوی کوچکی در مرکز نمایشگاه ایالتی آیووا بروند، جایی که آنها حدود 20 دقیقه وقت دارند تا دیدگاه های خود را برای رأی دهندگان شرح دهند. رای دهندگان در فاصله کمی از آنها ایستاده اند و بسیاری از آنها ممکن است حتی اسم این افراد را ندانند، اما به این نامزدها فرصت می دهند تا دیدگاهشان را توضیح دهند و آرا آنها را جلب کنند -- یا حداقل این چیزی است که رأی دهندگان می گویند.

راجر شرمن، مشاور سیاسی که از کلرادو تا آنجا رانندگی کرده بود، گفت: «آیووا در جریان سیاسی ما جایگاه ویژه ای دارد. مردم اینجا به صورت حضوری نامزدها را تعیین می کنند، بنابراین باید گفت چیز خاصی در دیدن این افراد از نزدیک و گوش دادن و حرف زدن با آنها وجود دارد». در همین حال اندرو یانگ داشت روی صحنه در مورد جشنی که پس از رئیس جمهور شدن با حضور تام هنکس و دیگران برگزار خواهد کرد، شوخی می کرد. 

برای نامزدهایی مانند خانم گابارد، خانم ویلیامسون و آقای دلانی، نمایشگاه ایالتی آیووا ممکن است آخرین فرصت برای جلب توجه به خود -- و البته جذب حمایت در نظرسنجی ها و کمک های مالی قوی تر -- قبل از تاریخ پایان مناظره ها باشد، که توسط کمیته ملی دموکراتیک 28 اوت تعیین شده است. کاندیداها برای واجد شرایط بودن و رفتن به دور بعدی نیاز دارند که در چهار نظرسنجی 2 درصد حمایت و 130 هزار پشتیبان مالی منحصر به فرد کسب کنند.

تاکنون، فقط 9 نامزد توانسته اند از این شرایط برخوردار شوند و 13 نامزد دیگر برای باقی ماندن تلاش می کنند.

خانم گابارد در امتداد خیابان گرند پیاده روی کرد و با کارناوال و فروشندگان مواد غذایی خوش و بش کرد و با هواداران خود روبرو شد؛ از جمله با جولیان کاسترو، وزیر سابق مسکن و شهرسازی، که صبح جمعه به روی سکوی سیاسی نمایشگاه سخنرانی کرد و از توئیت برادرش  که فهرستی از حامیان مالی دونالد ترامپ را افشا کرده بود، دفاع کرد. ثبت نام برای مناظره‌ها فقط برای رسیدن به حد نصاب شرکت در چهار مناظره است.

اما در مورد نامزدهایی مانند خانم ویلیامسون، آقای دیلانی که تاجری با ثروت قابل توجهی است که بخشی از هزینه کمپین انتخاباتی اش را خود تأمین می کند و افراد دیگری مانند تیم رایان، نماینده کنگره از اهایو، استیو بولاک، فرماندار مونتانا، و سناتور کلرادو، مایکل بنت، برای باقی ماندن در رقابت ها باید واجد هر دو شرط باشند. 

با این حال، در ایالتی مانند آیووا، برخی از ساکنان گفتند که اکثر افراد نظرشان تا حدی تغییر یافته است. 

آنها گفتند كه با توجه به سفر دائمی نامزدها به مناطق مختلف ایالت، نبایستی رقابت 2020 را از دست داد، اما خوب است که همه این نامزدها را در یک مکان داشته باشیم.

جیناول، 67 ساله، از الهارت آیووا گفت: «بیشتر این نامزدها را ما سه یا چهار بار دیده ایم». و افزود: «خوب است که چندین نفر از آنها را در یک روز ببینیم».

حتی برای نامزدهایی که حسن نیت دیگران را به خود جلب می کنند، این بدان معنا نیست که همیشه این توجه ها به حمایت تبدیل می شوند.

به عنوان مثال، جوئل وکنر، جوان 21 ساله اهل آیمز که در نمایشگاه به سمت خانم گابارد هجوم برد و از او درخواست یک عکس سلفی کرد را در نظر بگیرید. لحظه ای دلنوازی بود، آنها شوخی کردند و عکس گرفتند، اما آقای وکنر گفت: «صادقانه، من بیشتر به سمت یانگ تمایل پیدا کردم».

از وکنر پرسیده شد، آیا خانم گابارد هنوز امکان کسب رأی دارد؟ وکنر گفت: «مطمئناً، من در مناظره از او خوشم آمد. مطمئنا، من او را در نظر دارم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent