سفر نماینده ویژه آمریکا در امور یمن به عربستان و عمان

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای بر لزوم توقف حملات حوثی‌ها به مأرب تاکید کرده است

دیدار ماه گذشته تیم لندرکینگ با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی- Saudi Press Agency/Handout via REUTERS

نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور یمن برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های ارشد عربستان سعودی و عمان روز سه‌شنبه راهی منطقه می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت، مذاکرات تیم لندرکینگ در این سفر بر رسیدن به یک آتش‌بس فوری، فراگیر و پایدار در یمن متمرکز خواهد بود.

در این بیانیه بر لزوم توقف حملات حوثی‌ها به مأرب و پیشگیری از پیامدهای ویرانگر آن، و ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن تاکید شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نماینده ویژه آمریکا در امور یمن همچنین قرار است با مارتین گریفیث نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن نیز دیدار و درباره آخرین تحولات یمن گفت‌وگو کند.

شبه‌نظامیان شیعه حوثی، که از حمایت ایران برخوردار هستند، بخش‌های بزرگی از شمال یمن را از سال ۲۰۱۴ در کنترل دارند و مدتی است در تلاش برای تصرف مأرب هستند.

مأرب آخرین شهر در شمال یمن است که نیروهای وفادار به دولت قانونی یمن، که از حمایت جامعه بین‌المللی برخوردار است، همچنان کنترل آن را در دست دارند.

تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای توقف درگیری‌ها در یمن و گفت‌وگو برای یافتن یک راه حل سیاسی هنوز به نتیجه نرسیده و آمریکا شورشیان حوثی را مقصر دانسته است.

وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از رویکرد حوثی‌ها، از تحریم دو فرمانده آن گروه که در عملیات نظامی علیه مأرب نقش دارند خبر داد.