گرینوود:‌ یونایتد باید قهرمان لیگ اروپا شود تا به خشکسالی پایان بدهد

این باشگاه اولدترافوردی، در دو فصل گذشته چند بار تا آستانه فتح جام پیش رفت

نام گرینوود، در فهرست موقت ۳۳ بازیکن تیم انگلستان برای بازی‌های یورو۲۰۲۰ است - PAUL ELLIS / POOL / AFP

میسن گرینوود می‌گوید با الهام از موفقیت‌های گذشته باشگاه، منچستریونایتد پس از چهار سال دوری از هر مقام قهرمانی، به دنبال دستیابی به جام است.

این باشگاه اولدترافوردی، در دو فصل گذشته چند بار تا آستانه فتح جام پیش رفت و با رهبری اوله گونار سولشر چندین بار به نیمه‌نهایی هم رسید، ولی در نهایت نتوانست جامی به دست آورد.

یونایتد در این فصل در رقابت‌های جام برتر انگلستان هم دوم شد، ولی هرگز برای منچسترسیتی که قهرمانی را هفته‌ها پیش از آن خود کرد، رقیبی جدی نبود. حالا اما یونایتد در رقابتی که ظاهرا پایاپای به نظر می‌رسد، در فینال لیگ اروپا به مصاف ویارئال می‌رود. گرینوود می‌گوید یونایتد باید مثل همان تیم‌ بزرگی که در گذشته بود، بکوشد جامی به دست بیاورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرینوود اظهار داشت: «باشگاه ما نیاز دارد یک جایزه، یک جام به خانه بیاورد. چند سالی است که هیچ جامی نبرده‌ایم. این که عضو تیمی باشم که  عملا جامی به دست می‌آورد، حس خوبی خواهد داشت. وقتی آدم به آکادمی منچستر یونایتد وارد می‌شود، تصاویر و عکس‌های روی دیوار در زمانی که برنده لیگ قهرمانان اروپا، لینگ برتر و اف‌ای‌ کاپ می‌شد، همه چیز را درباره یک باشگاه فوتبال بیان می‌کند. اگر بخواهی بهترین باشگاه فوتبال دنیا یا کشور باشی، باید جام به خانه بیاوری؛ کاری که یونایتد سال‌ها کرده است. شاید در سال‌های اخیر کمی افت کرده باشیم، ولی امیدوارم که بتوانیم این جام را ببریم. اگر در مقابل ویارئال برنده بشویم، مثل سکوی شروع برای رسیدن به آن چیزی است می‌خواهیم.»

در زمینه شخص خودش، گرینوود می‌گوید با وجودی که طبق انتظارات گل‌های زیادی نزده اما امسال گام‌های بلندی برداشته است. این پیشرفت در زمینه تاکتیکی و کار گروهی حاصل شده است و همبازی‌هایش در یونایتد حالا باید همان اندازه که تماشاگران بازی با توپ او را تحسین می‌کنند، بازی بدون توپ او را بستایند.

گرینوود افزود: «به نظرم بهتر از فصل پیش کار کردیم. در بازی‌هایی که گل نزدم هم به نظرم خوب بازی کردم. فکر نمی‌کنم بازی بدی کرده باشم. شاید نتیجه نهایی به دست نیامده باشد و این موضوع نزدیک اواخر فصل مشخص شد اما هنوز حس می‌کنم عملکردم از سال پیش خیلی بهتر بود. گل‌ها و پاس‌های گل من شاید این طور نشان ندهد، ولی به نظر من - و شاید به نظر همبازی‌هایم- حس می‌کنم حالا بیشتر بازیکنی در خدمت تیم هستم.

نام گرینوود، روز سه‌شنبه در فهرست موقت ۳۳ بازیکن تیم انگلستان برای بازی‌های یورو۲۰۲۰ اعلام شد.

© The Independent

بیشتر از ورزش