توئیت، قربانی تجاوز جنسی را ترغیب به آزمایش ترشحات دهانه رحم می کند

«سال ها طول کشید تا شجاعتش را پیدا کنم»

Flicker

یک قربانی تجاوز جنسی افشاء کرد چطور توئیتر به او کمک کرده بر ترسش از آزمایش «اِسمیِر» (آزمایش ترشحات دهانه رحم) برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم چیره شود.

«آنِلی رابرتس» روز دوشنبه در توئیتی نوشت برای نخستین بار در 29 سالگی برای انجام آزمایش اسمیر وقت گرفته است به رغم آن که به زنان توصیه می شود نخستین آزمایش اسمیر را در 25 سالگی انجام دهند.

رابرتس نوشت: «سال ها طول کشید تا شجاعتش را پیدا کنم. 29 ساله دارم و قربانی تجاوز جنسی هستم. امروز چیزی به من نهیب زد و باعث شد برای این آزمایش وقت گرفتم. آغوش جمعی؟»

این توئیت با بیش از 55000 «مورد پسند» و هزار بار ریتوئیت به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد. 

رابرتس، همچنین، پیام های حمایت بیشماری از زنان جوان و قربانیان تجاوز جنسی دریافت کرد که از او به خاطر آن که در مورد وحشتش به صراحت حرف زده، تشکر کردند. 

روز سه شنبه، رابرتس در توئیتی نوشت: «از کسانی که توئیت مرا به شراکت گذاشته و پیام های محبت و حمایت فرستادند، سپاسگزارم. نمی دانستم چند نفر از شما همان چیزی را تجربه می کنید که من (همیشه شرم داشتم اعتراف کنم از «این آزمایش» وحشت دارم). امیدوارم بدانید که همه ما این مشکل را داریم، حال هر قدر طول بکشد».

رابرتس که نویسنده و میزبان پادکست است، در گفتگو با بی بی سی گفت پست آن توئیت درباره قرار آزمایش به او کمک کرده سر قرار حاضر شود.

او ضمن اشاره به این که یک بار قرار آزمایشش را به خاطر ترس از آن بهم زده بوده، گفت: «درباره قرار آزمایشم توئیت کردم چون می خواستم در مقابل دنبال کننده‌هایم احساس مسئولیت کنم».

رابرتس در مورد پیام هایی که به دنبال توئیتش دریافت کرده می گوید: «در نتیجه آن، توصیه های بسیار مفیدی دریافت کردم. بسیاری از زنان به من گفتند باید وحشتم را با پرستار در میان بگذارم. پیش از این که توئیت کنم، نمی دانستم این کار چقدر مهم و موثر می تواند باشد».

رابرتس جزئیات آزمایش را در بلاگش توضیح داد و گفت پس از آن احساس کرده «راحت» شده است.

او افزود: «آزمایش، دردناک یا ناراحت کننده نبود. پرستار مهربان بود و وضع مرا کاملا درک می کرد. زیاد طول نکشید، و خوشحالم که رفتم. اما این که به سایر قربانیان تجاوز و تهاجم جنسی بگویم همه مسائلشان حل شده، در حقشان کم لطفی کرده ام».

رابرتس در ادامه گفت احتمالا بسیاری از مردم می دانند خود آزمایش چیز ترسناکی نیست، اما زنان باید یکدیگر را برای انجام آن ترغیب کنند تا این عمل حالت عادی به خود بگیرد. 

رابرتس در خاتمه گفت: «تنها کاری که می توانیم در مورد آن بکنیم این است که همچنان درباره اش حرف بزنیم؛ زنان را ترغیب کنیم کنترل بدنشان را در دست بگیرند و به سلامتشان اولویت بدهند، اما در عین حال آن ها را در این روند حفاظت کنیم».

بنا به گزارش بنیاد موسوم به «سرطان دهانه رحم جُو»، از هر چهار زن، یک نفرشان از آزمایش سالیانه ترشحات دهانه رحمشان خودداری می کند. دلایل آن متفاوت است، اما ازجمله آن خجالت، ترس از درد و نداشتن اطلاعات کافی از نحوه انجام آن است.

پژوهش های این سازمان خیریه نشان می دهد آمار خودداری از انجام آزمایش در میان قربانیان تجاوز جنسی به مراتب بالاتر است.

در پژوهشی که در ماه اوت سال ۲۰۱۸ منتشر شد، آمده است که سه چهارم (72 درصد) زنانی که مورد تجاوز جنسی وحشیانه قرار گرفته اند به خاطر این تجربه، یا آزمایششان را به تعویق انداخته یا از انجام آن سرباز زده اند.

کِیتی راسِل، سخنگوی سازمان موسوم به «بحران تجاوز جنسی در انگلستان و ویلز» می گوید آزمایش اسمیر می تواند بار دیگر تجربه قربانیان تجاوز را یادآوری کند. 

او گفت: «فکر یا واقعیت انجام این آزمایش برای قربانیان تجاوز جنسی می تواند این وحشت را در آن ها به وجود بیاورد که بدنشان در کنترل آن ها نیست و به همین دلیل آن ها را نسبت به انجام این آزمایش حیاتی بی میل کند. قربانیان تجاوز جنسی به همان میزان برای دریافت خدمات مهم بهداشتی محق‌اند که سایرین».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از زندگی