دوچرخه‌سواران ایرانی دور دریای سیاه را رکاب می‌زنند

هدف اصلی از این اقدام، ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل سازگار با محیط‌زیست است

یکی از دوچرخه‌سواران این تیم شش‌نفره در کنار ساحل دریای سیاه در شهر کاستومونوی ترکیه- تصویر از حساب تلگرامی @haftmehr_holding

شش دوچرخه‌سوار ایرانی که قصد دارند دور دریای سیاه را با دوچرخه طی کنند به شهر کاستامونوی ترکیه رسیدند. 

مقصد بعدی آن‌ها شهر ترابزون ترکیه است و پس از آن نیز وارد کشور گرجستان می‌شوند.

دریای سیاه در میان قاره آسیا و جنوب شرقی اروپا واقع شده و از طریق تنگه بسفر به دریای مرمره و دریای مدیترانه متصل می‌شود. کشورهای بلغارستان، ترکیه، روسیه، گرجستان، رومانی و اوکراین در کرانه این دریا واقع شده‌اند و دوچرخه‌سواران ایرانی قصد دارند از سواحل این کشورها در دریای سیاه عبور کنند.

تور دوچرخه رضا درویشی، معین غلامی، علی‌رضا دلارام، جاسم شهربابکی، عظیم ایران‌نژاد و قدرت باستانی روز دهم ماه مه از استانبول آغاز شده و به گفته رضا درویشی آن‌ها در مدت ۱۲ روز ۵۰۰ کیلومتر رکاب زده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دوچرخه‌سواران ایرانی پس از ترکیه وارد گرجستان می‌شوند و قصد دارند پس از گذشتن از اوکراین، رومانی و بلغارستان تور دریای سیاه را در مدت ۶۰ روز به اتمام برسانند. برآورد آن‌ها این است که در این مدت نزدیک به چهار هزار و ۴۳۰ کیلومتر رکاب خواهند زد.

دوچرخه‌سواری در سواحل دریای سیاه از شهر ترابوزان ترکیه گرفته تا شهر باتومی در گرجستان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری به شمار می‌رود و تاکنون تورهای متعدد دوچرخه‌سواری در دریای سیاه برگزار شده که در برخی از آن‌ها نیز رکاب‌زنان ایرانی نیز حضور داشته‌اند.

رضا درویشی، ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه به‌عنوان وسیله حمل‌و‌نقل سازگار با محیط‌زیست را هدف اصلی گروه دوچرخه‌سواران ایرانی دریای سیاه عنوان کرد و گفت: «درعین‌حال ما فرصت خواهیم داشت که با فرهنگ‌های مختلف در کشورهای هم‌جوار دریای سیاه آشنا شویم.»

بیشتر از ورزش