فرستاپن در موناکو صدر جدول را از چنگ همیلتون در آورد

طلسم بدبیاری شارل لکلر و فِراری که قرار بود مسابقه را از خط اول شروع کنند، ادامه دارد

شادی مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول، به همراه هم تیمی‌هایش- REUTERS/Sebastien Nogier

روز یکشنبه در مسابقه جایزه بزرگ موناکو در شهر مونت کارلو، مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول و مدعی اصلی رقابت با لوئیس همیلتون در این فصل، پیش از همه از خط پایان گذشت و رده اول صدر جدول را از چنگ راننده بریتانیایی مرسدس بنز در آورد.

فرستاپن مسابقه یکشنبه را از جای اول شروع کرد، اما بنا نبود چنین باشد. در مسابقه تعیین خط که روز شنبه برگزار شد، شارل لکلر، راننده جوان فرانسوی تیم فِراری، بهترین زمان را به دست آورده بود. اما دقایقی پیش از شروع مسابقه اصلی در روز یکشنبه، خودرو لکلر دچار نقص فنی شد و اصلا نتوانست در مسابقه شرکت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فصل دیگری در بدبیاری‌های راننده فراری است که به‌رغم سرعت و استعداد فراوان، تا کنون نتوانسته است به کسری از آنچه شایسته‌اش بوده دست یابد.

اما لکلر تنها راننده بداقبال موناکو نبود. والتری بوتاس، هم‌تیمی همیلتون که مسابقه را از جای دوم شروع کرد و سایه به سایه در تعقیب فرستاپن بود، اواسط مسابقه به دلیل نقص فنی مرسدس بنز خود ناچار شد به گاراژ برود.

همیلتون، دارنده هفت عنوان قهرمانی فرمول یک جهان، در زمان‌گیری روز شنبه به مکانی بهتر از هفتم دست نیافته بود، و همین مقام را هم در پایان مسابقه روز شنبه کسب کرد و برای اولین بار در این فصل، با چهار امتیاز اختلاف، صدر جدول را به فرستاپن واگذار کرد.

پس از فرستاپن، کارلوس ساینز، راننده دوم فِراری، از خط پایان گذشت و مکان سوم به لندو نوریس، راننده تیم مکلارن رسید.

بیشتر از ورزش