ایتالیا برنده مسابقه یورو ویژن ۲۰۲۱ شد، فرانسه با خواننده ایرانی‌تبار دوم

شصت‌و‌پنجمین دوره مسابقات یورو‌ویژن امسال در روتردام هلند برگزار شد

پیروزی مانسکین سومین پیروزی ایتالیا در تاریخ این مسابقه محبوب است‌ـ KENZO TRIBOUILLARD / AFP

پس از رقابتی تنگاتنگ در بزرگ‌ترین رویداد موسیقی اروپا، در ساعت‌های اولیه روز یکشنبه گروه راک اند رول «مانسکین» از ایتالیا برنده جایزه مسابقه موسیقی یورو‌ویژن شد. 

در شصت‌و‌پنجمین دوره مسابقات یورو‌ویژن، که امسال در روتردام هلند برگزار شد، فرانسه با جمع ۴۹۹ امتیاز دوم و سوییس با ۴۳۲ امتیاز سوم شد. باربارا پراوی، خواننده فرانسوی ایرانی‌تبار، نوه حسین زنده‌رودی نقاش سرشناس معاصر، نماینده فرانسه در این دوره بود.

نماینده روسیه نیز منیژه سنگین از تاجیکستان بود که در رای‌گیری نهایی ۱۰۰ امتیاز به دست آورد و این کشور را در میان ده کشور اول این مسابقه جای داد.  

بریتانیا، آلمان، اسپانیا و هلند همگی آرای بسیار پایینی کسب کردند و بریتانیا برای دومین بار از دهه ۱۹۹۰ به این سو، هیچ امتیازی به دست نیاورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیروزی مانسکین سومین پیروزی ایتالیا در تاریخ این مسابقه محبوب است. دامیانو دیوید، رهبر فرانسوی مانسکین، پس از پیروزی گفت: «می‌خواهیم به کل اروپا و کل جهان بگوییم راک اند رول هرگز نمی‌میرد.»

در حالی که با گسترش همه‌گیری کرونا، این مسابقه سال گذشته برای اولین بار در تاریخ ۶۴ ساله‌اش لغو شده بود، یورو‌ویژن امسال با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد. جمعیتی حدود ۳۵۰۰ نفر حاضرانی را تشکیل می‌داد که این دور از مسابقات را در محل و از نزدیک تماشا کردند و پیش از ورود، از آن‌ها تست کرونا گرفته شده بود.

یورو‌ویژن بزرگ‌ترین رویداد تلویزیونی غیرورزشی جهان است که سالانه نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر قاره اروپا آن را تماشا می‌کنند. رویداد شنبه شب شصت‌و‌پنجمین دوره بود که توجه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرد.

از نظر آماری، موفق‌ترین کشور در تاریخ یورو‌ویژن ایرلند است که تاکنون هفت بار پیروز شده است. سوئد شش بار و لوکزامبورگ، فرانسه، هلند و بریتانیا هر کدام پنج بار در این رقابت‌ها پیروز شده‌اند. 

با توجه به پیروزی ایتالیا، مسابقات  یوروویژن ۲۰۲۲ احتمالا در رم برگزار خواهد شد.

بیشتر از موسیقی