دردسر شهردار نیویورک برای تعطیلی مدارس

اعلام تعطیلی مدارس برای اولین طوفان برفی نیویورک روز دوشنبه ۴ مارچ بسیاری از والدین را خشمگین کرد چرا که نه تنها طوفانی در کار نبود بلکه هوا آفتابی نیز بود. موضوعی که «بچه مدرسه ای» را نیز سرخورده کرد!

یکشنبه عصر، بیل د بلازیو، شهردار نیویورک با اعلام آمادگی شهر برای اولین طوفان برفی سال ۲۰۱۹ از تعطیلی مدارس در روز دوشنبه خبر داد. اقدامی که بسیاری آن را عجولانه خواندند. در پی طوفان و بارش برف سنگین در ایالتهای میانه آمریکا، پیش بینی های هواشناسی خبر از بارش ۲۰ سانتی برف در شهر نیویورک دادند و اعلام کردند که طوفان باد یخ در پی آن به شمال شرقی آمریکا خواهد آمد.  

ولی یکشنبه شب، تنها ۱۰ سانت برف بارید که هواشناسان دلیل آن را گرم بودن هوا دانستند. اریک ادم، از شبکه خبری «ان وای ۱» اعلام کرد: «به دلیل سرد نبودن به اندازه کافی، برف بسیار خیس و سنگین بود. اگر هوا کمی سردتر بود همان ۲۰ سانت برف و یا بیشتر دیده می شد.» اشاره او به این نکته است که اگر برف بیش از اندازه خیس نمی بود، می نشست و میزان برف بیشتری جمع می شد ولی به دلیل «خیس» بودن برف، در جریان بود.   

این تنها شهردار نبود که بر اساس پیش بینی ها عمل کرد. فرودگاه «لاگ واردیا» نیز دهها پرواز خود را کنسل کرد.

با توجه به زمستان نسبتا خوب نیویورک، برخی از والدین معتقد بودند که مدارس روزهای در نظر گرفته شده برای تعطیلی به دلیل بارش شدید برف را مصرف نکرده اند و این اقدام عجولانه ناشی از آن بوده است ولی برخی دیگر معتقد بودند که سیستم مدارس سراسری است و این اقدام همه کودکان را در نظر می گیرد. یک کاربر فیس بوکی در این خصوص نوشت: «بعضی بچه ها که مدرسه شان دور است، شش صبح باید برای سرویس مدرسه شان به بیرون بروند. باد یخ صبحگاهی آن موقع برایشان خطرناک است.»

در هر حال، موجی از کنایه های تمسخرآمیز والدین نیویورکی بیل د بلازیو را در شبکه های اجتماعی مورد هدف قرار داد.


 

بیشتر از جهان