«جعبه‌های اسرارآمیز» چین؛ رازی مرگبار برای توله‌سگ‌ها و بچه‌گربه‌ها

جعبه‌ها با پوشش پلاستیکی بسته‌بندی شده بودند تا محموله عادی به نظر بیاید

ٖبراساس گزارش‌ها، در هفته‌های اخیر، برخی از افراد در این جعبه‌های اسرارآمیز توله سگ و بچه گربه مرده دریافت کردند- ANTONY DICKSON / AFP

یک گروه مدافع حقوق حیوانات، در جعبه‌های بسته‌بندی موجود در كامیونی در چین، بیش از ۱۶۰ توله سگ و بچه گربه کشف کرده‌اند که به نظر می‌رسد که برای فروش در جشنواره خرید کشوری «میستری باکسز» انتقال داده می‌شدند.

به گفته این گروه، بعضی از توله سگ‌ها در جعبه‌هایی که به طور کامل با چسب بسته شده بود، خفه شده‌ و بعضی‌ دیگر با هوایی که از لای درز‌ها نفوذ می‌کرده است، به زحمت زنده مانده‌اند.

در ویدیویی که گروه مدافع حقوق حیوانات «لاو هوم» در هفته گذشته منتشر کرد، تعدادی جعبه روی هم دیده می‌شود که با پوشش پلاستیکی، بسته‌بندی شده و از داخلشان صدای توله سگ‌های چندماهه و وحشت‌زده شنیده می‌شود. در پی عملیات نجات شبانه، توله سگ‌های نجات یافته سر‌هایشان را از سوراخ‌های کوچک جعبه‌ها بیرون آورده بودند تا کمی هوا بخورند.

این گروه مدافع حقوق حیوانات در تارنمای «ویبو» اعلام کرده است که «صدها» توله سگ و بچه گربه وحشت‌زده را نجات داده است که بسیاری از آن‌ها در آستانه خفگی بوده‌اند.

به گفته داوطلبان، این جعبه‌ها با پوشش پلاستیکی بسته‌بندی شده بودند تا محموله عادی به نظر بیاید، زیرا حمل‌ونقل حیوانات در چین، غیرقانونی است.

توله سگ‌ها و بچه گربه‌های مرده در جعبه‌ها، جنبه تاریک «جعبه اسرارآمیز» چین را آشکار می‌کند.

فیلم این حیوانات مضطرب، خشم مردم را در رسانه‌های اجتماعی چین برانگیخته است و کاربران از دیدن این‌ که این حیوانات، قربانی جشنواره خرید «میستری باکسز» در این کشور شده‌اند، تعجب کردند.

جشنواره خرید «میستری باکسز»به تجارتی میلیارد دلاری تبدیل شده است. این یک روند (ترند) تجارت الکترونیکی است که در آن مشتریان اغلب با قیمت بسیار کم، یک جعبه هدیه‌ غافلگیرکننده دریافت می‌کنند. دینگ یینگ، استاد دانشگاه، به «پیپلز دیلی» گفت که این جعبه‌ها به دلیل قیمت پایین «اعتیادآور» شده‌اند و اقلام درون آن‌ها می‌تواند به صورت کلکسیون جمع‌آوری شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس گزارش‌ها، در هفته‌های اخیر، برخی از افراد در این جعبه‌های اسرارآمیز توله سگ و بچه گربه مرده دریافت کردند. نام این جعبه‌ها در چین «جعبه‌های کور» ترجمه می‌شود.

چن یونلیان، بنیانگذار لاو هوم، به دوربین‌های امنیتی دولتی گفت که افراد دخیل در این کسب‌و‌کار، «پول آغشته به خون» در می‌آورند. وی گفت: «من به مرد جوانی كه «جعبه‌های كور» حیوانات را می‌فروخت گفتم كه او دارد به قیمت جان این حیوانات درآمدزایی می‌كند.»

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، کامیونی که گروه مدافع حقوق حیوانات در منطقه چنگدو به آن حمله کرده‌اند، به شرکت «زتو اکسپرس»، یک شرکت حمل‌ونقل مستقر در چین، تعلق دارد.

به گزارش گلوبال تایمز، دو شرکت دست‌اندرکار در این رویداد، به دلیل حمل حیوانات به ترتیب ۳۰ هزار یوان (سه هزار و ۳۰۲ پوند) و ۵۰ هزار یوان (پنج هزار و ۵۰۳ پوند) جریمه نقدی شدند. یکی از مقامات چنگدو گفته است که این موضوع بررسی خواهد شد.

شرکت حمل‌ونقل «زتو اکسپرس» بابت این حادثه عذرخواهی و اداره پست محلی را به نقض قوانین این شرکت متهم کرده است. آن‌ها گفتند که مدیر مسئول خدمات در این منطقه، به حالت تعلیق درآمده است و این شرکت روند آموزشی خود را بهبود خواهد بخشید.

© The Independent

بیشتر از جهان