دشنام، دلیل بازداشت یک بریتانیایی در عمان

دوستان لس برگ در پی جمع‌آوری ۲۲ هزار پوند برای آزادی وی هستند

finance.yahoo.com

یک مرد بریتانیایی به علت «دشنام دادن» در فرودگاهی در عمان بازداشت شد.

لس برگ که در ماه گذشته در حال بازگشت از فیلیپین به بریتانیا بود، وقتی شنید پرواز دومش از فرودگاه مسقط عمان به مقصد فرودگاه هیثرو لندن با تاخیر مواجه شده است، دشنام داد. بنا به گزارش سان (The Sun) بلافاصله بعد از فحاشی، این شهروند ۴۱ ساله پورتسموث بازداشت شد.  

لورا وستون، دوست آقای برگ، کارزاری برای حمایت از او برای تامین هزینه‌های حقوقی بازداشت در عمان در وبسایت گو فاند می (Go Fund Me) به‌راه انداخته است. او که پرستار دندانپزشکی است، گفت: «دوست عزیز ما لس داشت به بریتانیا باز می‌گشت تا به مادر معلولش، راهبه‌ای که اکنون به بیماری زوال عقل دچار است کمک کند، اما ناگهان در فرودگاه بازداشت شد.»

خانم وستون ادامه داد: «او اکنون در زندانی در عمان به‌سر می‌ٰبرد و مجبور شده است تا مدرکی را به زبان عربی امضا کند که اعتراف به ارتکاب جرم بوده است. او از زمان بازداشت تا کنون بدون اجازه هر گونه تماسی با دنیای بیرون، به کنج زندان افتاده است. وضعیت زندان وخیم است و لس اکنون روزهاست که چیزی نخورده است. ما شدیدا نگران حال او هستیم و می‌خواهیم هر طور که شده او را صحیح و سالم به آغوش خانواه و نزدیکانش بازگردانیم.»

طبق توضیح کارزار برپاشده در سایت گو فاند می، وکلای عمانی درخواست ۲۲ هزار پوند برای آزادی آقای برگ کرده‌اند.

خانم وستون گفت: «لطفا به ما کمک کنید که دوست عزیز خود را از خطر برهانیم. پیشاپیش بی‌نهایت قدردان هر میزان کمکی هستیم که در عهده‌تان باشد.» 

این پرستار دندانپزشکی از روز جمعه تا کنون بیش از هزار و ۵۰۰ پوند جمع کرده است. 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه گفت: «ما پشتیبان مرد بریتانیایی و خانواده‌اش هستیم که در عمان بازداشت شده است و با مقامات عمانی نیز در این رابطه در تماس هستیم.»

بازداشت آقای برگ درست یک ماه بعد از به زندان انداختن دو معلم بریتانیایی در عمان صورت گرفته است. این دو خانم به خاطر تلاش‌شان برای نجات سگ‌هایی که در مسقط با آنها بدرفتاری می‌شد، در ماه مه، در شهر دوبی بازداشت شدند. یک سازمان حقوقی که نمایندگی آنها را بر عهده دارد، درباره بازداشت ایشان در خلیج فارس گفته است، به‌نظر می‌رسد که بازداشت خانم‌های برایتون «بیشتر به علت یک سوءتفاهم فرهنگی» بوده است.  

گزارش‌های تکمیلی از سایر آژانس‌های خبری

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent

بیشتر از جهان