«چارلی انگشتم را گاز گرفت» به حراج گذاشته می‌شود

حراج این ویدیو از شنبه ۲۲ مه، یعنی چهاردهمین سالروز بارگذاری آن در یوتیوب، آغاز می‌شود

ستارگان ویدیوی همه‌بین «چارلی انگشتم را گاز گرفت-دوباره» قصد دارند این ویدیوی تقریبا ۱۴ ساله را به‌ عنوان رمزکلید یکتا معروف به ان‌اف‌تی (NFT) به حراج بگذارند و سپس برای همیشه از یوتیوب پاکش کنند.

هنگام نوشتن این مطلب، این ویدیو، که چارلی و هری دیویزکار دو کودک حاضر در آن هستند، در یوتیوب بیش از ۸۸۱ میلیون بار بازدید داشته است. جمله جنجالی ویدیو این است: «چارلی گازم گرفت.»

البته این ویدیو از لحاظ تعداد بازدید جزو ۲۰ ویدیوی اول یوتیوب نیست، اما یکی از معروف‌ترین‌ها است و به نظر پدیدآورندگانش که آن زمان سه‌ساله و یک‌ساله بودند، ارزش فروختن به عنوان رمزکلید یکتا را دارد.

حراج این ویدیو از شنبه ۲۲ مه، یعنی چهاردهمین سالروز بارگذاری آن در یوتیوب، آغاز می‌شود و به گفته تارنمای «وِرج» با پایان این حراج، «چارلی انگشتم را گاز گرفت» برای همیشه از یوتیوب پاک خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ان‌تی‌اف، یا رمزکلید یکتا قطعه «هنری» دیجیتالی و منحصر به فردی است که آن را در بلاک‌چین می‌فروشند. به گفته نیویورک پست قرار است این ویدیو را از طریق بلاک‌چین «اِتِریوم» بفروشند.

چارلی که حالا ۱۴ ساله است و در مارلوی انگستان زندگی می‌کند، درباره تصمیم‌شان مبنی بر حراج کردن این ویدیوی قدیمی به آن رسانه گفت: «رمزکلید یکتا چیز جدیدی است. وقتی ویدیو را بارگذاری کردیم خود یوتیوب هم چیز نوپایی بود، اما حالا رمزکلید یکتا جدید و هیجان‌انگیز است.»

پدر این پسرها، هوارد دیویزکار، که فیلمبردار ویدیو و بارگذارنده‌اش در یوتیوب نیز بودهاست، همین نظر را دارد و می‌گوید: «ما یکی از اولین کسانی بودیم که از یوتیوب استقبال کردیم و جزو اولین کسانی هم هستیم که از رمزکلید یکتا و رمزارزها استقبال می‌کنیم.»

هوارد همچنین گفت هرکس برنده این حراجی شود می‌تواند «ویدیو را بازآفرینی کند» و ما خانوادگی با هواپیما به دیدارش می‌رویم.

در پی افزایش محبوبیت دارایی‌های دیجیتال در یک سال گذشته، این ویدیو را هم به عنوان رمزکلید یکتا به حراج می‌گذارند. سایر شوخی‌ها و ویدیوها مانند عکس «دختر دیجیتالی» نیز صدها هزار دلار به فروش رفته است.

به علاوه، کریس تورِس، هنرمندی که اولین بار «گربه نیان‌نیان» را ساخت، تصویر متحرک این شوخی اینترنتی معروف را به قیمت بیش از ۴۷۰ هزار دلار فروخت.

برای خرید ویدیو یا اطلاعات بیشتر درباره این حراجی که فقط ۲۴ ساعت برقرار خواهد بود به نشانی charliebitme.com رجوع کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی