عجیب‌ترین لباس‌ها در مسابقه آواز یوروویژن

مسابقه آواز یوروویژن از سال ۱۹۵۶ و در سوئیس آغاز شد

پوشاک عجیب‌وغریبی که هنرمندان برای حضور در صحنه‌ها می‌پوشند خواه‌ناخواه توجه بینندگان را جلب می‌کند - PATRICK VAN EMST/ ANP/ AFP

مسابقه‌ای تماشایی بار دیگر از راه رسید؛ مسابقه آواز یوروویژن.

مسابقه نهایی بزرگ قرار است روز ۲۲ مه در همایشگاه اهوی آرنا در شهر روتردام کشور هلند برگزار شود.

این مسابقه سالانه موسیقی همیشه سرگرم‌کننده بوده است و برخی از عجیب‌ترین و بی‌سابقه‌ترین اجراهای آن توجه بینندگانی از سراسر جهان را به سوی خود جلب کرده است.

از قرار معلوم، موضوع اصلی این مسابقه هم استعدادهایی است که شرکت‌کنندگان آن در عرصه خوانندگی به نمایش می‌گذارند (یا نمی‌گذارند) اما پوشاک عجیب‌وغریبی هم که هنرمندان برای حضور در صحنه می‌پوشند خواه‌ناخواه توجه بینندگان را جلب می‌کند.

ده‌تا ازعجیب‌ترین لباس‌های تمام ادوار یوروویژن از لباس مخوف گروه لوردی در سبک هارد راک متال گرفته تا شورت‌های پولک‌دوزی شده پرزرق‌و‌برق گروه موسیقی اینکالتو کشور لیتوانی را در اینجا می‌بینیم.

لوردی در سال ۲۰۰۶ با ترانه «هله‌لویا هارد راک» و به دست آوردن مقام اول مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۰۶ تاریخ‌ساز شد تا نخستین خواننده هارد راک و هنرمند فنلاندی باشد که به چنین مقامی می‌رسد.

آندری میخاییلویچ دانیلکو در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۰۷ به نمایندگی از اکراین در نقش شخصیت زن‌پوشی به نام ورکا سردوچکا حضور داشت و به مقام دوم دست یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه پاپ دو نفره جدوارد که با حضور در ششمین دوره مسابقات اکس‌فاکتور مشهور شد نماینده ایرلند در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۲ بود. این گروه در مسابقات سال قبل از آن هم به نمایندگی از ایرلند حضور داشت.

مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۶ با نمایش به‌پوشی آغاز شد و در آن مدل‌ها با لباس‌های عجیبی به تن و ظاهرا از جنس دستمال توالت، روی صحنه می‌خرامیدند.

شش عضو گروه «بورانوسکی بابوشکی» نماینده روسیه در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۰ بودند که به مقام سوم دست یافتند. لباس قلاب‌دوزی شده‌ای که به تن داشتند لباس‌های زنانه قوم اودمورت بود که چندین نسل قدمت داشت.

خانم جیمی‌لی کریویست ۱۸ ساله به نمایندگی از آلمان در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۶ ترانه‌ای به نام «شبح» را اجرا کرد.

گروه پرزرق‌‌وبرق سبک متال ویگ‌وام به نمایندگی از نروژ در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۰۵ حضور داشت و به مقام نهم دست یافت.

شخصیت عروسکی داستین بوقلمون در سال ۲۰۰۸ به نمایندگی از ایرلند در مسابقه آواز یوروویژن حضور داشت ولی فقط تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفت.

گروه موسیقی اینکالتو از کشور لیتوانی در سال ۲۰۱۰ برای دومین بار به مرحله نهایی مسابقه آواز یوروویژن رسید اما کمتر از یک سال بعد از هم پاشید.

گروه پاپ اسکوچ به نمایندگی از بریتانیا در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۰۷ حضور داشت و با لباس مهمانداران هواپیما، ترانه «برافراشتن پرچم (برای تو)» را اجرا کرد.

مسابقه آواز یوروویژن از همان سال ۱۹۵۶ که در سوئیس آغاز شد تا کشورهای اروپایی را گرد هم آورد به علت ویژگی نامتعارفی که داشت بسیار شهرت یافت.

استعداد انکارناپذیر شرکت‌کنندگان سال‌های قبل این مسابقه مثل آبا و کونچیتا وورست همیشه در یادها می‌ماند.

اما در برخی موارد لباس‌های شگفت‌انگیز و عجیب شرکت‌کنندگان این مسابقه خیلی بیشتر از آوازهای‌شان در یادها مانده است.

آندری میخاییلویچ دانیلکو در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۰۷ به نمایندگی از اکراین در نقش شخصیت زن‌پوشی به نام ورکا سردوچکا و با لباس نقره‌ای براق و سربند ستاره‌دار حضور چشم‌گیری داشت.

وقتی که در خبرها آمد سردوچکا برای حضور در یوروویژن به نمایندگی از اکراین انتخاب شده است یک ایستگاه رادیویی این کشور اعتراض‌هایی را درباره این تصمیم سازمان داد.

اما سردوچکا برای بینندگان سایر کشورها دلپذیر بود و مقام دوم را به دست آورد.

بورانوسکی بابوشکی گروهی متشکل از زنان کهنسال روستای بورانوو در روسیه به نمایندگی از این کشور در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۰  شرکت کردند

این گروه که کارگردان هنری‌شان اولگا توکتاریووا بود دارای هشت عضو بود اما فقط شش نفرشان اجازه یافتند در این رقابت بین‌المللی شرکت کنند.

لباس قلاب‌دوزی شده‌ای که به تن داشتند لباس‌های زنانه قوم اودمورت بود که چندین نسل قدمت داشت.

بورانوسکی بابوشکی در زبان روسی به معنای «مادربزرگ‌های بورانوو» است.

(این مقاله نخستین‌بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است)

© The Independent

بیشتر از موسیقی